czwartek, 21 marca 2013

Sznycle w panierce kukurydziano-orzechowej


Zapowiedział się na obiad  najstarszy wnuk. Już nawet nie pytam co mam zrobić na obiad. Wiadomo- sznycle. Jakoś to moje towarzystwo i starsze i młodsze jest monotonne .Albo pomidorówka albo sznycle. Trzeba zatem coś kombinować by się to nie znudziło. Wypróbowałam nową panierkę z płatków kukurydzianych z orzechami.


Czas :30 minut

Składniki :

2 piersi z kurczaka
2 jajka
1,5 szklanki płatków kukurydzianych naturalnych ( bez cukru i innych dodatków)
4 łyżki zmielonych orzechów nerkowca
4 łyżki zmielonych orzechów włoskich
kilka orzechów włoskich do dekoracji
sól
pieprz mielony
2 łyżki masła
olej z pestek winogron
1/3 szklanki wody
1 /2 łyżeczki maggi w płynie

Zmielić w malakserze oba rodzaje orzechów.


Dodać płatki kukurydziane i zmielić razem.


Piersi  podzielić na 4 części każdą i  rozklepać tłuczkiem do mięsa .


Posolić , popieprzyć. 


Panierować w jajku



- panierce kukurydziano-orzechowej, 

jajku i znów panierce.


Na patelni rozgrzać olej z masłem i smażyć sznycle na rumiano.


Przełożyć do garnka. Podlać wodą, skropić maggi i dusić kilka minut pod przykryciem.



Sznycle podawać z ziemniakami puree i mizerią posypane orzechami włoskimi.*

* Można podać z ryżem i inną surówką ale u mnie zestaw jest nie do ,, ruszenia" - ziemniaki i mizeria i już .

Brak komentarzy: