wtorek, 23 kwietnia 2013

Cukinia nadziewana kuskusem i mielonym z indyka


Przeliczenie składników na tak małą porcję sprawiło mi sporo trudności. Z reguły robiąc nadziewane cukinie robiłam te większe bo jadło z nami więcej osób lub zostawiałam na kilka posiłków ( mroziłam i podgrzewałam potem na parze). Teraz muszę się przestawić na minimalne porcje . Kupiłam małą cienka cukinię -tak na oko akurat na 2 małe porcje. Dopasowywałam proporcje na oko ( dla twego też zastąpiłam ryż kuskusem bo gotowanie 2 łyżek ryżu przekracza moje granice cierpliwości).


Czas: 1 godzina

Składniki:

1 mała cukinia
3  łyżki mielonego mięsa z indyka lub kurczaka
3 łyżki suchego kuskusu
1 mała cebula
sól do smaku
pieprz mielony do smaku
maggi w płynie do smaku
Jarzynka lub podobna przyprawa ok. 1/2 łyżeczki
2 szklanki wody
3 g koncentratu pomidorowego 30 % ( ok. 2 czubate łyżeczki)
szczypta cukru
1 łyżka oleju z pestek winogron

Przygotować podstawowe składniki.


Cukinię umyć. Odciąć końcówki. Podzielić na 4 kawałki. Każdy wydrążyć za pomocą małej łyżeczki tak by powstał ,, kubek". Wydrążony miąższ zostawić.


Kuskus zalać wrzącą wodą tak by go zakryła i odstawić na kilka minut by wchłonął cały płyn.


Cebulę bardzo drobno pokroić.
Wymieszać mielone, kuskus, połowę cebuli. Doprawić maggi , pieprzem.


..Kubki" z cukinii napełnić z lekką górką farszem.


Ustawić w  średnim garnku obok siebie . Obsypać wydrążonym miąższem cukinii zmieszanym z pozostałą połówką cebuli. Zalać wodą. Posypać Jarzynką. Dusić ok. 30 minut.


Wyjąć ostrożnie ,,kubeczki" cukinii.



Sos zmiksować. Dodać do niego koncentrat i łyżkę oleju. Doprawić solą, cukrem, maggi. Zagotować.



Podawać cukinię w sosie. Można dodatkowo podać ziemniaki z wody ale jak dla mnie jest to zbyteczne.

Brak komentarzy: