piątek, 26 kwietnia 2013

Łosoś na parze z warzywami


Kupiłam łososia ze skórą w kawałkach ( takie wielkości 2 pudełek zapałek każdy).A ,że dawno nie robiłam łososia gotowanego na parze to jak go przyrządzę zostało postanowione w zasadzie już w momencie zakupu. Żeby nie utrudniać sobie pracy obok ułożyłam ziemniaki i warzywa.


Czas : 1 godzina

Składniki:

4 kawałki z łososia ze skórą ( dla nas starczy na 2 porcje)
1/4 cytryny
1/2 pomarańczy
1 listek Kafiru
szczypta soli 
szczypta pieprzu mielonego
2 łyżki masła
2 duże ziemniaki
1 marchewka
liście pora do wyścielenia garnka do gotowania na parze
1 duży pomidor
natka lubczyku

Wycisnąć sok z cytryny i pomarańcza. Dodać szczyptę soli.


Łososia ułożyć w ciasnym pojemniku. Zalać rybę sokiem i zostawić na 15 minut.


Obrać marchew i ziemniaki - pokroić na małe kawałki.
Do dolnego garnka nalać wody . Zagotować.
W górnym garnku do gotowania na parze  ułożyć ziemniaki i marchew  na liściach pora . Postawić go na dolny garnek.
Gotować 15 minut na małym gazie .


Pomidora pokroić w ćwiartki. Dołożyć razem z  ryby do ziemniaków i marchewki. Posypać usiekaną natką lubczyku. Gotować jeszcze 10 minut( ziemniaki i marchew mają być miękkie).Posolić i posypać pieprzem.


Masło włożyć na patelnię, roztopić i lekko zrumienić. Dodać łyżeczkę soku z cytryny.


Podawać polewając roztopionym i lekko zrumienionym masłem najlepiej z porcją świeżej sałaty z lekkim pomarańczowym dresingiem.

*Gotowałam łososia ze skórą bo wtedy się nie rozpada - można przed podaniem delikatnie skórę usunąć albo domownicy sami ją zdejmą na talerzu

Brak komentarzy: