sobota, 18 maja 2013

Rosół z faszerowanymi ogórkami


Chyba nie ma osoby która nie gotowała by rosołu. W zasadzie zawsze mam opory by nazywać wywar który gotuję z samego kurczaka rosołem , ale ponieważ daję tego kurczaka i warzyw dużo w stosunku do ilości wody to wywar jest mocny. Podaję rosół  chyba na dziesiątki sposobów. Sprawdziłam, że nie pokazałam jeszcze takiego z faszerowanymi ogórkami.




Czas: 2 godziny

Składniki na rosół ( na dwa razy dla 2 osób):
1 udo z kurczaka - duże ok. 1/2 kg
3 duże marchewki
1 pietruszka
kawałek selera wielkości pietruszki
1/2 pora
1 cebula
2 listki laurowe
2 ziela angielskie
4-6 ziaren czarnego pieprzu
gałązka lubczyku
maggi w płynie do smaku
sól do smaku
5 szklanek wody

Składniki faszerowanych ogórków ( na 2 osoby):
12 plastrów ogórka ( bez obierania)
6 łyżek zmielonego mięsa z gotowanego kurczaka
3 płaskie łyżeczki kaszy manny
1 żółtko
1/2 małej ugotowanej marchewki
szczypta soli do smaku
szczypta pieprzu do smaku

Umyć mięso. Warzywa ( po za ogórkiem) obrać i umyć- opiec na patelni by cukry w nich zawarte zmieniły się w karmel ( nadadzą smak rosołowi).


Ułożyć w garnku mięso , warzywa i przyprawy. Zalać wodą .Wlać łyżeczkę maggi w płynie. Doprowadzić do wrzenia . 


Zmniejszyć gaz i gotować na małym ok. 1,5 godziny .


Wyjąć mięso i warzywa.



Wywar przecedzić i doprawić do smaku solą i maggi.
Zmielić kawałek mięsa obranego od kości ( bez skórki) -potrzeba 6 łyżek. Do mięsa dodać żółtko i kaszę mannę. Lekko osolić i dodać szczyptę pieprzu.


Pokroić kawałek ugotowanej marchewki w drobną kostkę.


Przygotować ogórki. Umyć . Ukroić 12 plastrów o grubości 1-1,5 cm .


Delikatnie usunąć pestki ( ja obkrawałam małym nożykiem pozostawiając brzegi).


Napełnić ogórki farszem. Ułożyć w garnku do gotowania na parze i gotować 15 minut od chwili kiedy zacznie wrzeć woda w dolnym garnku.


Można podać sam rosół z ogórkiem lub z cienkim makaronem nitki. Ja podaję właśnie w ten sposób. Układam  na talerzu porcję makaronu. Zalewam go rosołem. A na tym układam ogórki. Posypuję natka i zmielonym pieprzem.

1 komentarz:

Unknown pisze...

takiego rosołu jeszcze nie widziałam, bardzo fajny pomysł:)