poniedziałek, 6 maja 2013

Ziemniaczano-buraczkowa sałatka z rzodkiewką


Sałatka tzw. gospodarska. Gotowałam ziemniaki ( i robiłam surówkę ) na obiad . Pomyślałam, że warto zabezpieczyć sobie coś na kolację małym nakładem pracy. Zrobiłam prostą sałatkę ziemniaczaną z sosem majonezowo buraczkowym . Żeby zwiększyć jej atrakcyjność dodałam rzodkiewkę.



Czas: 15 minut

Składniki:

2 ugotowane ziemniaki
2 łyżeczki ugotowanych i utartego buraka
1/2 łyżeczki tartego chrzanu
4 rzodkiewki
2 łyżeczki majonezu
kilka gałązek kopru
kilka gałązek szczypioru
sól
pieprz mielony
szczypta cukru
sok z cytryny do smaku

Ostudzone ziemniaki pokroić w plastry ( lub pół plastry).Zgromadzić składniki.


Wymieszać utarte buraczki z chrzanem, majonezem, koprem ( odrobinę odłożyć do dekoracji). Doprawić do smaku solą, cukrem , pieprzem i sokiem z cytryny.


Pokroić połowę  szczypioru i 2 rzodkiewki.


Wymieszać ziemniaki z sosem, pokrojonym szczypiorem i pokrojoną rzodkiewką.



Zostawić na 10 minut w lodówce. Przed podaniem  usiekać resztę szczypioru i pozostałe rzodkiewki i posypać sałatkę.


* Można potraktować sałatkę jako bazę i dodać do niej np. pokrojonej kiełbasy , jajko na twardo itp.

** Można podać do kiełbasy smażonej , z grilla .

Brak komentarzy: