środa, 19 czerwca 2013

Otrębowe racuchy z truskawkami


Pełnia sezonu truskawkowego - pora więc na wszelkie potrawy z truskawkami. A , że jednocześnie mam ostatnio manię ,, otrębową " to łączę to ze sobą. Ktoś mnie zapytał czy robiłam racuchy z otrębami - nie jeszcze nie robiłam , te są pierwsze . I z przyjemnością ogłaszam , że smaczne.


Czas : 1 godzina

 Składniki :

3/4 szklanki mąki pszennej 
1/4 szklanki otrębów żytnich
3/4 szklanki jogurtu
1 opakowanie suszonych drożdży ( ok. 7 g - świeżych 4 dag )
szczypta soli
 olej z pestek winogron  do smażenia
 2 jajka
25 dag truskawek
2 łyżeczki cukru pudru
1/3 szklanki wody
cukier do smaku

Truskawki umyć , obrać z szypułek. Odłożyć kilka do dekoracji z szypułkami.
Połowę truskawek zmiksować z kilkoma łyżkami cukru na sos do polania racuchów.


Drożdże  utrzeć z 2 łyżeczkami cukru pudru i ciepłą wodą . Odstawić na 15 minut by zaczyn wyrósł.


Mąkę wymieszać z otrębami , szczyptą soli i kilkoma łyżkami cukru.


Zmiksować jogurt, jajka, 2 łyżki oleju, rozczyn drożdżowy.


Wymieszać suche i płynne części ciasta na racuchy.


Odstawić na 30 minut by ciasto podrosło .
 Na patelni rozgrzać olej. Na gorący kłaść porcje ciasta i smażyć na rumiano z obu stron .


Podawać polane sosem truskawkowym i obłożone truskawkami ( kto chce posypuje dodatkowo cukrem)

* Już kiedyś wyjaśniałam , że dodanie jogurtu do ciasta drożdżowego na racuchy doskonale się sprawdza i co tu ukrywać służy osobom , które mają problemy po proszku do pieczenia lub sodzie ( a  do takich należy moja Mama).

** Ciasto z otrębami jest cięższe od zwykłego więc racuchy nie są tak dobrze wyrośnięte jak zwykle, ale nic nie szkodzi  i tak są smaczne.

Brak komentarzy: