czwartek, 20 czerwca 2013

Marchewka z groszkiem i tymiankiem


Jedna z najbardziej znanych jarzynek. I o dziwo niewielkie modyfikacje sprawiają, że odkrywam całkiem inny jej smak. Robiłam już z koperkiem, melisą, oprószaną . Teraz wypróbowałam dodanie do niej tymianku. Muszę przyznać, że zestawienie smaków bardzo udane tym bardziej, że użyłam marchewki ugotowanej w wywarze  .Dodanie  soku i skórki pomarańczowej nadaje jej nutkę kuchni sycylijskiej - choć nie mam pojęcia czy jada się tam marchewkę z groszkiem jako jarzynkę.



Czas :30 minut



Składniki :




1/2 puszki drobnego konserwowego groszku

4 łyżki usiekanych listków świeżego tymianku

1 łyżka masła

szczypta soli

4 łyżki soku z pomarańczy

1/3 łyżeczki otartej skórki pomarańczowej



Wyjętą z rosołu marchew ostudzić.



Marchewki pokroić w drobną w kosteczkę .



Odsączyć groszek .



Wymieszać marchew, groszek, masło .



Dodać sok pomarańczowy i otartą skórkę pomarańczową.

Zagotować.

Doprawić do smaku szczyptą soli .

Wsypać tymianek i wymieszać.



Jarzynka nabiera dzięki tymiankowi i pomarańczy lekko ,, miodowego" smaku i zapachu.



Przy podawaniu posypać i udekorować tymiankiem.



*    Podałam do młodych ziemniaczków odsmażanych i posypanych tymiankiem z jajkiem sadzonym 



**  Można jarzynkę przed dodaniem tymianku zasypać odrobiną mąki ( ok. 2 łyżeczki) i zasmażyć mieszając by mąka straciła posmak surowizny. Dopiero wtedy dodać tymianek i wymieszać.

Brak komentarzy: