wtorek, 6 sierpnia 2013

Kalarepka z ,,wkładką,,

Upał -upałem , ale w końcu trzeba coś zjeść po za tartą marchewką :).

Nie żebym od razu miała ochotę na gotowanie rosołu .
Kupiłam trochę bez planu kalarepki ( nie mogę się opanować i w sezonie kupuję je co i raz zupełnie nie wiedząc co z nimi zrobię).
Tym razem postanowiłam wykorzystać to co miałam zamrożone by zrobić nadzienie do kalarepek. Wykorzystałam ryż i Kofte wg Buni ( z indyka )



Przepis do zrobienia od zera albo z cyklu mam coś gotowe to wykorzystuję w nietypowy sposób. Na pewno też tak macie, że kotlety mielone ( pulpety, klopsiki ) robicie w ilościach hurtowych . Ja w każdym razie tak robię . Jak już mam, zmielone mięso to smażę ( duszę, gotuję) z całości. Część podaję  na obiad, a resztę dzielę na porcje i mrożę. Mrożę też nadmiar ryżu - jest doskonały potem do zup, farszu , jako dodatek do II Dania.



Czas: 30 minut


Składniki:


2 małe kotleciki mielone ( średnicy ok.4 cm)

2 duże kalarepki

3/4 szklanki ugotowanego ryżu ( może być wcześniej mrożony)

2,5 łyżki masła

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego 30 %

papryka mielona słodka

przyprawa warzywna ( typu Jarzynka, Vegeta)

2 szklanki wody

3 łyżki pokrojonego koperku

1/3 szklanki słodkiej śmietanki


Wyjąć z zamrażalnika kotleciki


i ryż - zostawić by lekko ,, odtajały" ( ja wyjmuję wieczorem i zostawiam w lodówce.



Kalarepki umyć, odciąć ,, czapeczkę". Ściąć odstające po bokach i na spodzie zdrewniałe kawałki. Wydrążyć kalarepki łyżeczką tak by zostało po ok. 0,5 cm brzegu .Wydrążone kawałki pokroić drobno.



W garnuszku roztopić masło ( 2 łyżki).Dołożyć koncentrat i rozprowadzić go w maśle.
Wrzucić ugotowany ryż. Wymieszać.

Doprawić ryż na pikantnie papryką i przyprawą warzywną.



W kalarepkę nałożyć porcję ryżu ( 1/3 objętości wydrążenia)-



na to układamy kotlet mielony -



a na wierzch znów porcję pomidorowego ryżu.



Kalarepki umieszczamy w garnku. Obok wsypujemy pokrojone kawałki kalarepki które zostały wydrążone. Zalać wodą. Dodać resztę masła i 1/2 łyżeczki przyprawy warzywnej.



Gotować na małym gazie ok.30 minut , aż kalarepki będą miękkie ( ja sprawdzam wbijając w nie patyczek od szaszłyków).Wyjąć kalarepki. 

Do sosu wlać śmietankę i zmiksować go na krem.



Wsypać koperek. Wymieszać i doprawić do smaku.



Podawać ułożone na sosie bez dodatków ( w środku jest juz ryż ).


1 komentarz:

Olka pisze...

U mnie dziś na blogu też kalarepkowo, ale zupełnie zwyczajnie w porównaniu do tych nadziewanych rarytasów. Aż zazdroszczę :)