piątek, 23 sierpnia 2013

Krokiety z ziemniaków z makrelą w pomidorach


Robiłam już  krokiety z tuńczykiem w oleju .Tym razem podjęłam próbę zrobienia podobnych krokietów z tego co było w lodówce czyli puszki makreli w sosie pomidorowym. Wzbogaciłam smak zmielonymi orzeszkami ziemnymi .






Czas : 1 godzina

Składniki :

4 średniej wielkości ziemniaki
1 puszka makreli w sosie pomidorowym ( 170 g )
1/2 szklanki orzeszków ziemnych
4 łyżki pokrojonej natki pietruszki
sól
1/2 jajka *
pieprz mielony
bułka tarta
otręby pszenne
olej do smażenia


Ugotować ziemniaki w mundurkach. Obrać. Ostudzić i utłuc na puree.


Usiekać natkę pietruszki.

Makrelę utrzeć z sosem na miazgę.

Orzeszki zmielić na mączkę.


Wymieszać ziemniaki z natkę, makrelą, jajkiem , mączką orzechową .


Dosypać otrębów pszennych w takiej ilości by masa dawała się dobrze formować . Doprawić solą i pieprzem . Formować krokiety . Panierować w bułce tartej.


Smażyć na rozgrzanym oleju na złoto ( przegapiłam zrobienie zdjęcia krokietów na patelni - dorobię przy najbliższej okazji ).

* Na tą ilość daję tylko pół jajka bo masa była by za luźna - połówkę usmażyłam z drugim jajkiem do chleba

** Trzeba uważać przy smażeniu bo są bardzo delikatne. Podałam z surówką z jabłka z marchewką .

*** Z tej ilości wyszło mi 8 małych krokiecików

Brak komentarzy: