sobota, 12 października 2013

Polędwica w sosie z owocami


Wieprzowina lubi owocowe smaki. A delikatne polędwiczki wspaniale współgrają z lekkim smakiem jabłek i śliwek .

Nie zmieniałam nic w przepisie ( po za rezygnacją z gotowej przyprawy bo skończyła się - wiele to smaku nie zmieniło ) -  zdjęcie i przepis z archiwum domowego ( nie mam pojęcia czemu jeszcze nie był wstawiony).



Czas : 1 godzina


Składniki :


1 średnia polędwiczka wieprzowa

1/2 dużego jabłka

1 śliwka renkloda ( może być mrożona )

1 cebula

2 łyżki smalcu ( lub klarowanego masła )

1 łyżeczka

,, Przyprawy do pieczeni po staropolsku,, Kotanyi ( lub zamiennie Vegeta lub Jarzynka lub tp.)

1 łyżeczka papryki mielonej

1 łyżeczka miodu

1 łyżka majeranku

1/4 łyżeczki mielonego kolorowego pieprzu ( użyłam Młynek  )

1 łyżka oleju

maggi

2,5 szklanki wody

Zrobić pastę przyprawową z przyprawy do pieczeni, papryki, pieprzu, majeranku , miodu i oleju. Natrzeć nią mięso i zostawić w lodówce na 2 godziny .

Rozgrzać na patelni smalec ( lub masło - można ostatecznie użyć oleju ) i obsmażyć polędwiczkę na rumiano ze wszystkich stron . Przewracać mięso łopatką lub ,, szczypcami do mięs ,, tak by nie nakłuwać go bo puści sok i nie będzie tak soczyste . Włożyć do garnka o grubym dnie . Dołożyć cebulę pokrojoną drobno i obrane i pokrojone w plasterki jabłko  i śliwkę ( owoce wcześniej pozbawić pestek ).

Zalać wodą i dusić na małym gazie ok.1 godziny . Wyjąć mięso i trzymać w cieple .Sos przetrzeć lub zmiksować blenderem . Doprawić maggi .



Podałam z małymi kluseczkami śląskimi i sałatą .

1 komentarz:

Beata pisze...

Kocham kluski śląskie - moja rodzinka niestety nie :(