wtorek, 5 listopada 2013

Kalafior pieczony na pikantnie


Jakoś tak dziwnie się do tej pory składało, że kalafior robiłam w wersji gotowanej. Były zupy, puree, z wody lub na parze z masłem i bułka tartą . Ale jakoś nie przyszło mi do głowy że kalafiora można piec . Dopiero jak zaczęłam przeglądać przepisy na zapiekanki z kalafiora przyszło mi do głowy , że może by go potraktować tak jak każde inne warzywo i upiec posypanego pikantnymi przyprawami. Muszę przyznać , że pomysł był dobry , a kalafior w tej wersji  jest smaczny.



Czas: 30 minut

Składniki:

1/2 średniego kalafiora
2 łyżki oleju z pestek winogron
1/3  łyżeczki grubo mielonego kolorowego pieprzu
1/3 łyżeczki grubej soli morskiej
1/3 łyżeczki mielonej słodkiej papryki
szczypta utartej na świeżo gałki muszkatołowej
2 łyżki wody

Kalafior rozebrać na różyczki ( głąb zostawić do zupy - można zamrozić ). Umyć dokładnie i podzielić różyczki na równe kawałki ( jak trzeba to większe przeciąć - mają być mniej więcej wielkości brukselki).


Przygotować dresing do polania kalafiora mieszając olej z przyprawami.


Ułożyć kawałki kalafiora we frytownicy ActiFry i skropić równomiernie dresingiem.


Piec 20 minut aż kalafior się zrumieni. Skropić wodą i piec jeszcze 5 minut ( kalafior lekko zmięknie od parującej wody).


Podawać na ciepło jako przystawkę lub z ziemniakami i np. jajkiem sadzonym jako danie jarskie , albo jako jarzynkę do II Dania.

* Oczywiście można piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180* C  - ( gdy sie lekko zrumieni przykryć folia aluminiową by nie spiekł się za bardzo).

1 komentarz:

Unknown pisze...

dobry pomysł mój maż lubi pikantne rzeczy na pewno mu zasmakuje jak zrobię takie danie:)