poniedziałek, 25 listopada 2013

Kapusta duszona z kminkiem-oprószana


Wydawało mi się , ze już wszystkie wersje jarzynki z kiszonej kapusty spisałam i pokazałam. A tu niespodzianka. Zapomniałam o kiszonej kapuście duszonej z kminkiem ( taką prezentowałam) oprószanej mąka  tak zasmażanej. Co prawda przypuszczam , ze większość osób ten przepis zna , ale zapominalskim przypominam :)
Gotuję zawsze na zapas i zamrażam , a potem wykorzystuję na szybki obiad podając np. z  podsmażaną kiełbasą.



Czas : 45 minut

Składniki :

0,5 kg kiszonej kapusty ( z marchewką)
5 łyżek oleju z pestek winogron
2 łyżki masła
2 pełne łyżeczki kminku
cukier do smaku
2 płaskie łyżki mąki

Kapustę zalać wodą tak by ją zakryła ( wypłukać by nie była za kwaśna jeśli potrzeba).


Gotować 20 minut.
Odcedzić .


Wlać olej , dołożyć masło , wsypać kminek i dusić mieszając co jakiś czas przez następne 20 minut.
Doprawić do smaku cukrem .


Posypać mąką i starannie wymieszać. Podgrzewać aż mąka się zasmaży i straci smak surowizny.

Podawać do kopytek , kluch na parze , z podsmażoną kiełbasą, golonką itd. wg upodobania.



1 komentarz:

Unknown pisze...

smaczny pomysł:) prosto i konkretnie:)