niedziela, 9 marca 2014

Kotleciki mielone z kurczaka duszone z groszkiem


Malutkie mielone z piersi kurczaka robię w wielu wersjach. Dodaję do masy mięsnej różne przyprawy by nadać im smaki rodem z innych kuchni. Z reguły podaję je potem w jakimś sosem i ryżem lub makaronem.
Dziś na szybko usmażone , uduszone w śmietanie, a potem dodany groszek. Do tego makaron- pół godziny i obiad gotowy.



Czas  :30 minut

Składniki :

1 średnia pierś  z kurczaka ( u mnie pojedyncza dość spora)
3 łyżki otrębów pszennych
1 pęczek koperku ( taki ,, zimowy"  czyli po pokrojeniu ok. pół szklanki )
sól do smaku
pieprz mielony do smaku
szczypta przyprawy warzywnej ( typu Vegeta lub co tam kto używa )
4 łyżki oleju z pestek winogron do smażenia
1 łyżka masła
1 mała puszka groszku konserwowego ( ok. 20 dag z zalewą)
mąka  kukurydziana do oprószenia

Do zmielonego mięsa z kurczaka  dodać połowę usiekanego koperku, otręby , łyżkę oleju i przyprawy.
Dokładnie wyrobić.


Mokrymi rękami formować małe kotleciki ( mnie wyszło 5 sztuk) i obtaczać w mące .


Na patelni rozgrzać olej i na gorący kłaść kotleciki. Smażyć na rumiano z obu stron.


Dodać resztę kopru i masło. Wymieszać.


Podlać śmietanką i dusić 5 minut ( sos powinien odparować  * )
Dołożyć groszek razem z zalewą - zagotować .Doprawić do smaku.


Podałam z makaronem ( szeroka wstążka karbowana ).

* Ja smażyłam kotlety w Patelni Dry Cooker  ale można na każdej innej którą się da przykryć i dusić przy uchylonej pokrywce ).

Brak komentarzy: