wtorek, 25 marca 2014

Skrzydełka w marynacie teriyaki


Gotowane skrzydełka z zupy nie muszą być nudne. A , że często gotuję zupy na kurczaku ( w zasadzie prawie wszystkie zupy gotuję na kurczaku ) to i kawałków gotowanego mięsa mam nadmiar. Piersi i udka ,,lądują,, w potrawce lub innym sosie , pałeczki i skrzydełka oraz ,, drobnica,, obrana z kostek kręgosłupa zostaje wykorzystana po zmieleniu na farsz . Ale czasem takie ugotowane mięso z pałek lub skrzydełek smażę panierowane lub wkładam w pikantne marynaty i potem obsmażam.



Czas: 30 minut


Składniki:



1 łyżka sosu teriyaki

1 łyżka sosu sojowego

3 łyżki oleju ryżowego

1/2 łyżeczki brązowego cukru

1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

pieprz kolorowy grubo mielony

4 małe listki Kafiru

3 łyżki wody


Wyjęte z zupy skrzydełka ostudzić.


Przygotować marynatę z sosu teriyaki, sojowego, 2 łyżek oleju, cukru, mąki ziemniaczanej, szczypty pieprzu.



Ugotowane skrzydełka zalać marynatą, dołożyć listki Kafiru i zostawić na 30 minut przewracając je co trochę by marynata weszła w mięso.



Na patelni lub w garnuszku o grubym dnie rozgrzać pozostały olej i włożyć na gorący wyjęte z marynaty skrzydełka. Obsmażyć na rumiano , podlać resztą marynaty i wodą ( listki Kafiru też przełożyć do garnuszka). Zagotować sos i doprawić go do smaku.



Podałam nietypowo * z odsmażanymi na rumiano gotowanymi z mundurkach ziemniakami i tartą mizerią **



* Piszę, że podałam nietypowo bo z reguły drób lub inne mięso marynowane w sosie teriyaki komponowane są z ryżem lub makaronem ryżowym lub chińskim. Ja kiedyś przez przypadek miałam nadmiar ziemniaków ugotowanych do sałatki i wykorzystałam je jako dodatek do takich skrzydełek. A orzeźwiająca mizeria doskonale uzupełnia ten zestaw.


** Tartą mizerią nazywam mizerię doprawioną tak jak zwykła ( śmietana, sól, cukier, sok z cytryny, koper, pieprz) tyle , że ogórki są zamiast cięte na plasterki to ucierane na dużych oczkach tarki jarzynowej.

1 komentarz:

Unknown pisze...

Bardzo smakowite te skrzydełka.Takie opiekane ziemniaki są świetne.Do skrzydełek jeszcze nie używałem sosu teriyaki,muszę kiedyś wypróbować.