wtorek, 8 kwietnia 2014

Młoda kapustka na maśle - zasmażana


Lekka modyfikacja klasycznego przepisu na młodą kapustę z koprem. Jak to zwykle bywa przypadek rządzi czasem powstaniem nowego smaku. Zawsze taką kapustę robiłam albo obgotowując ją , albo dusząc na maśle . Zaklepywałam ją mąką lub nie. Tyle , że zawsze pilnowałam by dodawane do kapusty masło było klarowne i nie zrumienione. Niesłusznie .Dziś przez przypadek nie dopilnowałam i masło zrumieniło się po rozpuszczeniu , a ja nie patrząc na to wsypałam usiekaną kapustę. Nie byłam pewna co z tego wyjdzie .Co Wam będę mówić -kapustka jest pycha.


Czas : 45 minut


Składniki:


1 młoda kapusta ( ok. 1 kg)

6-7 dag masła ( 1/3 kostki)

1/2 łyżeczki soli

1 łyżka  cukru

sok z cytryny do smaku

szczypta grubo mielonego kolorowego pieprzu

1 duży pęczek kopru

4 łyżki mąki do oprószenia

1/2 szklanki wody


Z kapusty zdjąć  wierzchnie liście ( ok. 6 sztuk ) *.

Pokroić koperek.



Pokroić kapustę w ćwiartki lub ósemki - wyciąć głąb.

Poszatkować kapustę w paski ( grubiej niż do kiszenia ).



W garnku rozpuścić masło - podgrzewać aż się lekko zrumieni.



Na rumiane masło wsypać uszatkowaną kapustę i na małym gazie smażyć mieszając aż zmięknie.

Wsypać do kapusty 3/4 usiekanego koperku. Wymieszać , podlać wodą i dusić  20 minut.

Posypać kapustę mąką i mieszając podgrzewać 2 minuty by mąka straciła smak surowizny.



Doprawić do smaku sokiem z cytryny ,szczyptą soli , cukru i grubo mielonego pieprzu **.



Przed podaniem dodać resztę usiekanego koperku i posypać szczyptą pieprzu .


* Spróbuję wykorzystać te liście wwegetariańskich gołąbkach gotowanych na parze , które będą mogły być dodatkiem do mięs.


** Odłożyłam część uduszonej kapusty ( ok. 1 szklanki) bo wymyśliłam sobie że zrobię z niej szybki kapuśniak lub bigosik.



Brak komentarzy: