wtorek, 15 kwietnia 2014

Pancake with lemon


Chyba do końca życia człowiek się uczy. Od zawsze smażę naleśniki i podaję z różnymi farszami. Na słodko i na słono. Z serem i z owocami . Ale na taki sposób nie wpadłam i nawet nigdy nie widziałam by ktoś tak jadł. Dopiero córka powiedziała mi , że w ten sposób jedzą naleśniki Anglicy.



Czas: 45 minut

Składniki:

10 czubatych łyżek mąki
2 jajka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
1/2 szklanki wody gazowanej
 szczypta soli
2,5 łyżki roztopionego masła
masło roztopione do polania ( odstępstwo od oryginalnego przepisu )
1 cytryna
cukier puder do smaku

Przygotować ciasto naleśnikowe z mąki z jajkami, mlekiem ,wodą,  roztopionymi i ostudzonymi 2 łyżkami masła, proszkiem do pieczenia, szczyptą soli. Odstawić na 20 minut by ,, dojrzało".


Patelnię posmarować resztą masła i mocno rozgrzać.
Smażyć naleśniki z jednej i drugiej strony przewracając łopatką.


Usmażone naleśniki zsunąć delikatnie z patelni na talerz.


Podawać gorące .
Jeść posypując cukrem pudrem i skrapiając sokiem z cytryny.



Potem złożyć na pół i jeszcze raz na pół. Ponownie skropić sokiem i posypać cukrem pudrem.

Ja dodatkowo podaję osobno roztopione ciepłe masło do polania naleśników by takie z sokiem cytrynowym i cukrem są dla mnie za suche.

Brak komentarzy: