niedziela, 22 czerwca 2014

Pierogi o smaku szarlotki


Dziś robiłam delikatne pierożki o smaku szarlotki .Przepis już dawno wstawiałam na innych stronach ( na blogu nie bo jest z czasów sprzed daty kiedy zaczęłam prowadzić blog). A ponieważ zdjęcie które wtedy zrobiłam podoba mi się nie robiłam nowego.



Czas : 1 godzina

Składniki :

1,5 szklanki mąki + mąka do posypania tacki na której ułoży się pierogi
1 szklanka wrzącej wody
szczypta soli + sól do osolenia wody do gotowania pierogów
2  duże jabłka utarte na tarce jarzynowej ( grube oczka ) - ok 20 łyżeczek
cukier
cynamon
kwaśna śmietana do polania po ugotowaniu

-nastawić garnek z osoloną wodą na gazie by się zagotowała .
-wsypać mąkę do miski , osolić .Wlać wrzącą wodę i wymieszać łyżką .Gdy już cała woda wsiąknie w mąkę wyrabiać ciasto rękami ( uwaga – początkowo jest gorące ),ciasto powinno zrobić się gładkie i sprężyste .
-ciasto uformować w wałek i podzielić na 20 części
-utarte jabłka posypać łyżką cukru i zostawić by puściły sok , odcedzić odciskając sos i  doprawić do smaku cynamonem i cukrem
-każdy kawałek ciasta rozwałkować na placuszek.
- -na ciasto kłaść łyżeczkę farszu jabłkowego   i zlepiać pierożka
-układać na wysypanej mąka tacce
-gotować w osolonym wrzątku 3 minuty od wypłynięcia.

Podawać z kwaśną śmietaną , cukrem i cynamonem .

Jeśli nie gotujemy pierogów bezpośrednio po zrobieniu , lub robimy ich większą ilość to tackę z pierogami trzeba przykryć ściereczką lub folią spożywczą by ciasto nie obeschło.

Ja swoim pierożkom wycinałam brzegi nożyczkami .Trzeba wtedy zagnieść szerszy brzeg i skleić go na płasko , a potem wycinać . Wyglądają wtedy efektownie . Ale oczywiście można zagniatać normalnie .

1 komentarz:

Kasia Sarna pisze...

Wyglądaja przepysznie :) jeszcze nie jadłam pierogów z jabłkami