piątek, 29 lipca 2011

Pieczone ziemniaki z Fetą i sosem prawie tzatziki


Wegetariańskie danie .Można przygotować wcześniej i podgrzać przed podaniem .Przepis na sos wzorowałam na przepisie Luny19 – tu jest link do oryginalnego przepisu




Ja potrzebowałam mniejszą ilość i trochę rzadszy – więc dopasowałam sobie proporcje.



Czas : 1 godzina

Składniki :
8 ziemniaków średniej wielkości(   po 4  na osobę )
5 łyżek oleju słonecznikowego
szczypta mielonej  papryki
sól

Na sos :

20-30  kostek sera feta z zalewy solankowej na osobę ( po 10-15 na osobę )
4 łyżki białego sera mielonego ( takiego jak na sernik- nie słodzonego )
4 łyżki gęstego jogurtu
1 ogórek
1 roztarty ząbek czosnku ( lub mini kostka czosnkowa Knorra )
2 łyżeczki oliwy
1 łyżeczka octu winnego ( ja dałam jabłkowy )
1 łyżka pokrojonej natki pietruszki
sól
pieprz mielony

Ziemniaki obrać , większe przekroić na pół .Zalać osoloną wodą , doprowadzić do wrzenia i gotować 10 minut. Odcedzić. Olej wymieszać z papryką mielona i szczyptą soli .Ułożyć w naczyniu do zapiekania ziemniaki i polać olejem .Wymieszać tak by ziemniaki pokryły się nim . Wstawić do gorącego piekarnika .Piec obracając ziemniaki w trakcie pieczenia 30-45 minut ( zależnie od wielkości ziemniaków ) .Gdy ziemniaki są już rumiane i miękkie dołożyć masło i piec jeszcze 5 minut.
W tym czasie gdy ziemniaki się pieką zmieszać ser z jogurtem , oliwą i octem winnym .Ogórek utrzeć bez obierania na tarce jarzynowej ( grube oczka ) , lekko osolić i zostawić by puścił sok . Odcisnąć sok a ogórka dodać do sera . Wsypać natkę pietruszki , czosnek .Wymieszać .Doprawić solą i mielonym pieprzem .
Upieczone ziemniaki wyłożyć na talerz , posypać kostkami fety. Osobno podać sos .( można też polać od razu ziemniaki sosem , ale moim zdaniem smaczniej jest nakładać sobie porcje sosu na ziemniaki i tak jeść .)

Brak komentarzy: