piątek, 22 lipca 2011

Sałatka ziemniaczana rodem z Austrii wg Buni



W oryginale Erdapfelsalat .Jak by dosłownie przetłumaczyć to sałatka z jabłek ziemnych .Fajna nazwa .
Czas : 45 minut
Składniki :
0,5 kg młodych ziemniaków
1 szklanka bulionu wołowego
2 łyżki  czerwonego octu winnego ( w oryginale z czerwonej porzeczki )
2 łyżeczki musztardy francuskiej z całymi ziarnami ( to już mój dodatek )
pieprz mielony
sól
1/3 szklanki pokrojonego szczypiorku ( w przepisie cebulka )
Ugotować ziemniaki w mundurkach .Obrać i pokroić w grube plastry. Bulion zagotować z octem winnym. Zalać nim pokrojone ziemniaki i zostawić do ostygnięcia. Odcedzić .Wymieszać z musztardą . Doprawić solą i pieprzem . Posypać szczypiorem .
Kiedy pierwszy raz spotkałam się z tym przepisem miałam wątpliwości .Znajomi którzy bywają w Austrii przekonali mnie , że warto spróbować. Zrobiłam . Następnym razem doprawiłam trochę ostrzej po swojemu.
Wbrew moim oporom okazało się , że jest bardzo smaczna i doskonale nadaje się do pieczonych mięs a szczególnie do grilla.

Brak komentarzy: