poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Szaszłykowe kebabiki


W sumie można by zrobić malutkie kotleciki doprawione na ostro z podduszone warzywa - ale tak ładniej się prezentują
Czas : 30 minut
Składniki :
20 dag chudej wołowiny lub cielęciny
1 cebula
biała część pora ( jak cienkie to 2 kawałki )- pociętej na 12 kawałków
3 łyżki pokrojonej natki pietruszki
sól
pieprz
maggi
1 łyżka przyprawy do kebabów
olej orzechowy
1 łyżeczka Sosu chili z limonką i kolendrą Tao-Tao
1 cebula
12 plasterków ogórka
12 kawałków ( kwadraciki ) czerwonej papryki
mąka do obsypania

Zmielić mięso ( ja to robię w Rozdrabniaczu - bo tak małej ilości nie opłaca się mielić w maszynce do mięsa ).
Cebulę drobno pokroić i zeszklić na 2 łyżkach oleju . Natkę pietruszki pokroić . Zmieszać mięso , cebulę , natkę pietruszki ,  sos chili z limonką i kolendrą , przyprawę do kebabów , szczyptę soli , szczyptę pieprzu , 1/2 łyżeczki maggi w płynie , 1 łyżkę wody .Masę mięsną wyrobić bardzo dokładnie by ją napowietrzyć .


Uformować 12 malutkich kotlecików .Oprószyć je mąką . Smażyć na patelni na rumiano - przewracając . Ponieważ ja smażyłam na patelni Dry Cooker to nie miałam prawie tłuszczu- więc wrzuciłam warzywa do kotlecików , podlałam 1/3 szklanki wody - przykryłam i dusiłam 5 minut .Jeśli smażymy na tradycyjnej patelni to zdjąć kotleciki . Zmienić tłuszcz i wrzucić na moment por , ogórek i paprykę - dołożyć kotleciki - podlać wodą - przykryć i dusić .


Zdjęłam z patelni kotleciki i warzywa

i nabijałam na patyczki do szaszłyków na przemian tak by zrobić 4 szaszłyczki 


.Zawinąć szaszłyki w folię aluminiową i trzymać w rozgrzanym piekarniku by nie ostygły ( lub podgrzać jeśli robiliśmy wcześniej )
Podałam na ryżu z prażonymi pestkami dyni .
Smażyłam na orzechowym oleju by wzmocnić smak kebabowy.

Brak komentarzy: