niedziela, 18 września 2011

Jabłecznik Babci Basi



Doskonałe ciasto. Proste i smaczne .Od razu wyjaśniam. Moja awersja do pieczenia jest ogólnie znana . Jabłecznik w zasadzie piecze moja Mama ( ja się  pałętam - zmywam , gniotę kruszonkę  itp. ).Przepis jest w Rodzinie od lat . Zdjęcie fatalne bo robione dawno-dawno temu .Ale szkoda mi było nie podać go .


                              
Czas : 1 godzina

Składniki :4 szklanki mąki
                   3 szklanki cukru
                   1 kostka masła + masło do wysmarowania blachy
                   3 łyżeczki proszku do pieczenia
                   4 jajka
                   ½ szklanki kwaśnej śmietany
                   cukier waniliowy
                   bułka tarta
                   1  litr  gęstego musu jabłkowego
                   2 łyżeczki mielonego cynamonu

Zagnieść ciasto z mąki , 1 szklanki cukru, ½ kostki masła, 3 łyżeczek proszku do pieczenia, jajek, śmietany, cukru waniliowego.
Blachę wysmarować masłem i wysypać tartą bułką.
Wyłożyć ciasto na blachę .
Posypać grubo bułką tartą , by wsiąkał w nią sok z musu ( lub utartych jabłek ).
Wyłożyć mus na ciasto .
Z 1 szklanki cukru i ½ kostki masła  zrobić kruszonkę .
Posypać mus .
Piec w wygrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni przez 45-60 minut .
Można podawać na ciepło z lodami .

Brak komentarzy: