sobota, 17 grudnia 2011

Kartoflanka z Dublina


Bardzo smaczna zupa rodem z Irlandii. Przepis przekazali mi znajomi którzy tam mieszkają .Podawana jest w wersji miksowanej z grzankami lub takiej jak ja zrobiłam

Czas : 1,5 godziny

Składniki :

30 dag wołowiny rosołowej
1 duża marchewka
½ pietruszki
1/8 średniego selera
¼ pora
przyprawa do zup ( ja użyłam kostki bulionu wołowego Knorra )
ząbek czosnku
pieprz mielony
kminek mielony
½ szklanki słodkiej śmietanki
60 dag ziemniaków
3 cebule
5 dag boczku wędzonego
5 dag utartego sera Chedar
sól
1 litr wody
2 łyżki oleju
1 łyżka masła
2 łyżki pokrojonej natki pietruszki

Mięso , marchew, pietruszkę i seler zalać wodą i dodać kostkę bulionową . Gotować 1 godzinę . Wyjąć mięso i warzywa . W czasie gotowania wywaru pokroić w kostkę ziemniaki , a cebulę w piórka .Smażyć je na rumiano na 2 łyżkach oleju  mieszając .Pokroić bekon w kostkę i obsmażyć na rumiano. Ser utrzeć na tarce jarzynowej ( grube oczka )  Zalać wywarem i gotować 30 minut. Wlać śmietankę .Dodać masło. Doprawić do smaku solą , pieprzem i kminkiem .
Podawać posypaną utartym serem , bekonem i natką pietruszki .

Brak komentarzy: