środa, 28 grudnia 2011

Święta- Święta i po Świętach .

Jak to dobrze , że udało mi się trafić z ilością przygotowanych potraw świątecznych .Bo nawet najsmaczniejsze dania w nadmiarze mogą się znudzić . Pasztet - szynka czy sałatka na trzeci dzień wywołują we mnie odruch obronny .Zaczynam mieć wizje jajecznicy , białego serka :) .
Z przyjemnością zabrałam się dziś za gotowanie obiadu - zupełnie nie świątecznego .



Kuleczki paprykowe z indyka 



Delikatne - smażone prawie bez tłuszczu kotleciki z indyka z papryką i ziołami . Lekko podsmażone a potem duszone .

Czas : 45 minut

Składniki :

25 dag mięsa mielonego z indyka
1/2 czerwonej papryki
5-6  gałązek natki pietruszki
2 gałązki mięty
pieprz kolorowy grubo  mielony
2 łyżki oleju
sól
maggi
1/2 szklanki wody
3 łyżki bułki tartej
1 jajko
mąka do oprószenia


Do mięsa dodać jajko .Paprykę ( z usuniętymi gniazdami nasiennymi ) pokroić w bardzo drobną kosteczkę - połowę odłożyć . Zioła drobno pokroić ( połowę odłożyć ) .Tak samo pokroić szczypior .Do mięsa dodać połowę papryki , zioła , szczypior , bułkę  tartą .

Wyrobić  dokładnie masę mięsną .Doprawić do smaku maggi i grubo mielonym kolorowym pieprzem .

Uformować 6-8 małych kotlecików .Obtoczyć je w mące .Na patelni (ja użyłam patelni Dry Cooker Delimano  - ale może być inna z przykryciem  ) rozgrzać olej i położyć na nim kotleciki .Obsmażyć z jednej strony - przełożyć na drugą - obsmażyć .Dodać resztę pokrojonej papryki i podlać wodą . Skropić maggi .

Przykryć i dusić 10 minut .Posypać odłożonymi ziołami .

Podawać z ziemniakami puree i surówką .



Brak komentarzy: