wtorek, 10 stycznia 2012

Flan z pieczarkami :



Angielska zapiekanka. Robiona w domu mojej córki ( i pewnie nie tylko w wielu wersjach). Zauważyłam, że można kupić go/ją ( zależy czy myślimy o tym flanie czy tej zapiekance ) gotowego tylko  do podpieczenia w sklepach i o dziwo jest ,, jadalny" . Ja wypróbowałam najprostszy.



Czas : 1 godzina 15 minut

Składniki :

40 dag mąki
20 dag masła
Odrobina wody
25 dag pieczarek
2 łyżki oliwy
 ½ litra mleka
4 jajka
25 dag sera żółtego sera tartego ( Chedar )
sól
pieprz mielony
¼ utartej gałki muszkatołowej

Ciasto :

Zagnieść mąkę z masłem i odrobiną wody . Jak będzie odstawało od rąk zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki . 

Nadzienie :

Pieczarki pokroić i usmażyć na oliwie .

Masa do zalewania :

Mleko roztrzepać z jajkami , serem i przyprawami .

Flan :

Tortownicę wylepić ciastem tak aby zachodziło na brzegi . Włożyć pieczarki . Zalać masa mleczno – jajeczną – serową . Piec w temperaturze 200 stopni przez 1 godzinę .

Jako nadzienie można użyć gotowanego kalafiora , brokuły, gotowaną rybę , owoce .

Brak komentarzy: