wtorek, 31 stycznia 2012

Pulpety z brukselką w sosie pomidorowym


Lubię sobie ułatwiać pracę . Robiłam już pulpety w sosie pomidorowym do których podawałam jako jarzynkę brukselkę .Gotowałam ją osobno i polewałam masłem z bułeczką tartą . W końcu na talerzu i tak zawsze ,, utytłała" się w sosie co nie specjalnie mi przeszkadzało bo służył jej ten sos . Dziś przyszło mi do głowy , że przecież brukselka i pulpety gotują się taki sam czas - więc czemu nie ugotować ich razem w małej ilości płynu , a na wywarze zrobić sos .Wyszło doskonale .

Czas : 30 minut

Składniki :


25 dag mięsa mielonego z indyka
30 dag brukselki
3 łyżki bułki tartej
1 jajko
sól
pieprz mielony
maggi
mąka
cukier
5 łyżek pokrojonej natki pietruszki
1 kostka bulionu warzywnego Knorra ( lub innego przyprawy do zup )
8 dag koncentratu pomidorowego ( 1 mały )
1/4 szklanki słodkiej śmietanki
1/2 litra wody

Oczyścić brukselkę z wierzchnich liści .Przekroić większe na pół tak by wszystkie były mniej więcej jednakowej wielkości .Mięso wymieszać  z jajkiem , bułką tartą  , natką  pietruszki ( 3 łyżki )  .Doprawić szczyptą soli , pieprzu i maggi  .

Uformować 8 małych pulpetów i obtoczyć w mące  .

Brukselkę włożyć go garnka , zalać wodą , dodać kostkę bulionową i doprowadzić do wrzenia .Dołożyć do niej ostrożnie pulpety i gotować  przez 20 minut .

Dodać  śmietankę i koncentrat ( ja wykładam go do miseczki i rozprowadzam gorącym wywarem a potem wlewam do garnka ) . 

Rozrobić w kilku 3 łyżkach oleju  mąkę ( 3 płaskie łyżeczki ) i zagęścić nią sos - wkłada sie po prostu tą ,, paćkę" z oleju z mąką do sosu i miesza - nie robią się kluchy a sos zagęszcza .

Doprawić do smaku pieprzem , cukrem i maggi .

Podawać posypane natka pietruszki .

Sos ma taki lekko ,, gołąbkowy " smak - podoba mi się wykorzystanie wywaru z brukselki bo nie lubię marnować niczego. Podpowiadam , że z tej porcji wychodzi 8 pulpetów które podzieliłam na 4 porcje z odpowiednią ilością sosu. 

Brak komentarzy: