poniedziałek, 5 marca 2012

Herbata różano-hibiskusowa

Od zawsze towarzyszą mi herbaciane smaki . Mogły być smażone ziemniaki na obiad i chleb ze smalcem na kolację ale dobra herbata musiała być . To chyba ,,wina " Prababci ze strony Taty .Herbaty parzone w samowarze znam co prawda tylko z opowieści ale za to czajniczek z podgrzewaczem i specjalną ,, koszulką " ubieraną na wierzch by trzymała ciepło w czasie parzenia herbaty sama używałam .
Powoli herbaty świata zaczęły pojawiać się w naszych sklepach - już nie jest problemem napić się dobrego herbacianego naparu . We mnie został jednak nawyk robienia swoich mieszanek .Jakoś tak milej mi jak sama pomieszam i zaparzę liściastą herbatę lekceważąc tę ,,na smyczy ".



Herbata różano-hibiskusowa

Mieszanki herbaciane to mój bzik . Uwielbiam  nowe smaki i zapachy . Już dawno odkryłam przyjemność delektowania się herbatą różaną .
Czas : 10 minut
Składniki :
1 łyżeczka suszu kwiatu hibiskusa
1 łyżeczka suszonych płatków róży
1/2 łyżeczki czarnej herbaty
1 łyżeczka brązowego cukru
2 łyżeczki syropu z płatków róży ( Polska róża )
1 filiżanka wrzącej wody

Wsypać do czajniczka lub zaparzaczki wszystkie rodzaje herbaty i skropić 2 łyżkami wrzącej wody . Zostawić na 2 minuty. Wlać połowę wrzątku - przykryć i zostawić na 3 minuty. Dolać resztę wrzątku , wsypać cukier i odstawić na 5 minut.

Przelać przez sitko do wyparzonej filiżanki. Dodać syrop różany i zamieszać .


2 komentarze:

Kropka pisze...

Uwielbiam domowe herbaty! Taka z różą to dopiero coś... :)

Unknown pisze...

Uh, uwielbiamy herbaty z zapachem różanym! Hibiskus <3 :)