wtorek, 17 kwietnia 2012

Szaszłyczki drobiowe z ananasem


Czy Wam sie też tak zdarza, że jak chcecie zrobić coś ekstra to rzeczy martwe ogłaszają strajk ? Zaprosiłam kuzynkę na obiad . Wymyśliłam sobie szaszłyki drobiowe z ananasem . Kupiłam ananasa , piersi z kurczaka . Zamarynowałam mięso . I co ? I okazało się , że nie mam patyczków do szaszłyków - ,,wyszły" - a w sklepie koło domu nie ma . Myślałam, że z siebie wyjdę . Skończyło sie na mini szaszłyczkach robionych na wykałaczkach . Oczywiście w piekarniku piec ich się nie dało , patelnia grillowa za mała - skończyło sie na patelni DelimanoDry Cooker . Szaszłyczki delikatniejsze od normalnych - ale w smaku super .Porcja na 3 małe porcje lub 2 większe.





Czas : 30 minut + marynowanie mięsa
Składniki :
1 duża pojedyncza pierś z kurczaka ( lub mała podwójna )
1/2 świeżego ananasa
6 łyżek oleju z pestek winogron
1 pełna łyżeczka mielonej papryki
1 pełna łyżeczka curry
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
Mięso umyte i osuszone pokroić w kostkę ( ja zrobiłam po 3 szaszłyczki na osobę czyli potrzebowałam 18 małych kawałków mięsa ) . 

Przygotować marynatę mieszając połowę oleju z przyprawami . 

Natrzeć mięso i zostawić na 30 minut . 

W tym czasie odciąć ,,kitę" z ananasa . 
Obrać go ze skórki . 


Przeciąć na pół i usunąć zdrewniały rdzeń . 



Ukroić 5 grubszych plastrów ( resztę ananasa zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki - drobne kawałki można użyć na koktajl , większe dodać do sałatki lub innego dania nawet następnego dnia - albo po prostu zjeść).Plastry ucięte z ananasa pokroić na kawałki ( każdy na 4 - potrzebne jest 18 kawałków).

Mięso i ananas włożyć do jednej miski i wymieszać tak by ananas pokrył się marynatą od mięsa .
Na wykałaczki nabijać kawałek ananasa -2 kawałki mięsa - kawałek ananasa .

Na patelni rozgrzać resztę oleju. Ułożyć na gorący szaszłyczki i obsmażać aż mięso sie zrumieni .Przewracać ( najwygodniej 2 widelcami ) by zrumieniły sie ze wszystkich stron .

Przykryć patelnię i dusić kilka minut ( ananas puści sok ) .
Podawać z ryżem gotowanym na bulionie i duszonym z masłem .

A na deser z reszty ananasa podałam Śmietankowy koktajl z ananasa

Brak komentarzy: