wtorek, 8 maja 2012

Botwinka z jajecznymi pierożkami

Pojawiła się pierwsza botwinka . Ugotowałam najprostszą na bulionie drobiowym który zawsze mam w zapasie ( ale bez przesady jak ktoś użyje bulionu z kostki to świat się nie zawali. Jak to u mnie zwykle bywa - nowe pomysły powstają przez przypadek. Robiłam pastę jajeczną i została mi połowa. Jak się domyślacie wsadzić jej w zupę tak jak ćwiartek jajek nie dało się . Ale czemu nie potraktować botwinki jak barszczu i nie podać jej z pierożkami ? Oczywiście z tym jajecznym farszem. Wyszło - jest smaczne



 




Czas : 1 godzina

Składniki :

2 pęczki młodziutkiej botwinki ( takiej bez buraczków )
8  rzodkiewek
1 pęczek koperku
2 łyżki masła
pieprz mielony
2 szklanki bulionu z drobiu ( lub wywaru z warzyw )
sól
cukier
szczypta barszczu czerwonego w proszku ( dla koloru )
1/2 szklanki słodkiej śmietany 18 %
1/2 szklanki mąki + do podsypywania
1/4 szklanki wrzącej wody
3 jajka

Ugotować  jajka na twardo. Ostudzić. Obrać i rozgnieść jak na pastę .Dodać łyżkę pokrojonego koperku. Doprawić do smaku solą. 

Osoloną szczypta soli mąkę zaparzyć wrzątkiem. Wyrobić ciasto . Rozwałkować. Małym kieliszkiem wykrawać krążki i nakładać farsz . 

Zlepiać pierożki. 

Gotować na osolonej wodzie minutę od wypłynięcia. 

Wyjąć łyżka cedzakową. Trzymać przykryte folią aluminiową by nie obeschły i nie ostygły* .
Rzodkiewki utrzeć na grubych oczkach tarki jarzynowej .Umyć botwinkę. 

Obciąć korzonki. Resztę usiekać drobno. Pokroić drobno umyty i osuszony koper. 


Rozpuścić na patelni masło .Wrzucić botwinkę, rzodkiewkę i połowę kopru. Smażyć 5 minut mieszając.


Przełożyć do garnka i zalać bulionem. Gotować 10 minut. 


Doprawić do smaku przyprawą do zup, cukrem , pieprzem  i odrobiną szczyptą barszczu w proszku ** .Dodać śmietankę.
Pierożki jeśli wystygły podgrzać na parze lub w botwince.
Podawać wkładając do każdego talerza ( miseczki ) kilka pierożków i posypując koprem.

* z tej porcji ciasta i farszu wychodzi ok. 20-25 mini pierożków w cienkim cieście
**-  można nie używać gotowej zaprawy lub barszczu w proszku a utrzeć kawałek buraka , położyć go na sicie i zanurzyć  sito w botwince - zabarwi ją - albo użyć soku z buraków .Ja daję szczyptę barszczu w proszku bo po prostu jest mi tak łatwiej a nie lubię jak botwinka jest szaro-bura


Brak komentarzy: