środa, 8 sierpnia 2012

Ryż na mleku z cynamonem i brzoskwinią


Ulubione śniadanie ( lub deser dzieci i nie tylko ) .Muszę się przyznać , że ja osobiście nie przepadam za śniadaniami na słodko , ani za deserami ryżowymi ( nie lubię ryżu na słodko ) . Co nie zmienia faktu , że robię bo inni w Rodzinie lubią . Szczególnie ,, zachwycona " jestem jak się mnie prosi o zrobienie ryżu na mleku na śniadanie kiedy to ja jestem nieprzytomna i marzę o kawie, a nie o pilnowaniu garnka z mlekiem by ryż się nie przypalił. Ale trudno- przeżyłam.



Czas : 30 minut

Składniki :
5 dag ryżu
mleko ( trzy razy tyle objętościowo co ryżu
cukier
cynamon
kwaśna śmietana
½ dużej miękkiej brzoskwini

Ryż ugotować na gęsto na mleku. Brzoskwinię obrać ze skórki i pokroić w kostkę*. Podawać ryż obłożony kostkami brzoskwini z cukrem , cynamonem i śmietaną .( w ilościach takich jak kto lubi ). Można podawać na ciepło lub zimno.

* Można też zrobić z brzoskwini mus rozcierając go widelcem i tak położyć na ryżu.

1 komentarz:

Pan Deserek :) pisze...

Jakie proste a jakie pyszne i zdrowe :)