czwartek, 9 sierpnia 2012

Skrzydełka pikantne coś tam-coś tam


Coś tam - coś tam to taki żart . Kilka razy robiłam na szybko marynatę do drobiu mieszając jej składniki na wyczucie . Kurczak wychodzi fantastyczny. Pikantno-słodkawy .Można go piec , smażyć , lub obsmażać i potem dusić - nawet na grilla sie nadaje . Miałam tylko problem z podaniem proporcji składników ( a czasem i wszystkich składników ) bo robiłam na oko - a w zasadzie ja ,, język " bo po prostu smakowałam marynatę . W końcu się zmobilizowałam i spisałam składniki by nie odpowiadać ciągle na pytanie o składniki , że jest tam coś tam- coś tam :)


Czas : 1,5 godziny

Składniki:

8 skrzydełek z kurczaka
olej z pestek winogron
1/2 łyżeczki Tabasco
2 pełne łyżki pikantnego ketchupu
1 łyżeczka miodu
1/2 łyżeczki pieprzu mielonego
2 owoce anyżu gwiaździstego-Badianu
2 duże ząbki czosnku
3 goździki
6-8 ziaren pieprzu czarnego
1/2 łyżeczki soli
1 suszona papryczka chili
2 płaskie łyżeczki mielonej papryki
1/6 dużej czerwonej świeżej papryki
1/2 szklanki wody
cukier trzcinowy do smaku

Skrzydełka umyć i podzielić na połówki ( lotki odrzucić ).Czosnek rozetrzeć na miazgę z odrobiną soli ( zamiennie użyć łyżeczkę czosnku granulowanego ). Przygotować marynatę mieszając 1/5 szklanki oleju z Tabasco, ketchupem, miodem, pieprzem mielonym , solą .Wrzucić do niej Badian, suszone chili i pieprz ziarnisty. 


Polać marynatą skrzydełka . Wetrzeć ją w nie dobrze i zostawić przykryte na minimum godzinę ( najlepiej na noc ). Można w tym czasie przewracać i wcierać marynatę w mięso.


Na patelni rozgrzać 3 łyżki oleju . Na gorący włożyć skrzydełka z marynatą  i smażyć na rumiano z obu stron posypując w trakcie smażenia mieloną papryką . 


Przełożyć do rondelka . Na patelni zagotować wodę i podlać nią mięso .Świeżą paprykę pokroić w drobną kostkę i dorzucić do skrzydełek. Dusić aż skrzydełka będą miękkie, a sos odparuje i będzie gęsty. Doprawić do smaku cukrem trzcinowym jeśli sos tego potrzebuje.


Brak komentarzy: