niedziela, 5 sierpnia 2012

Sztukamięs wołowy wg Buni


Najprostsze  jakie może być danie z wołowiny - a jakie smaczne.



Czas : 1,5 godziny

Składniki :

1 kg wołowiny ( antrykot, karkówka bez kości  )
2 duże marchewki
1 pietruszka
1/3 pora
kawałek selera ( wielkości pietruszki )
1 cebula
1 goździk
1 liść laurowy
2 ziela angielskie
4 ziarna pieprzu czarnego
przyprawa do zup ( ja daję 2 kostki bulionu wołowego )
6 szklanek wody
2 łyżki masła
grubo mielony czarny ( lub kolorowy ) pieprz

Obrać i umyć warzywa . Ułożyć w garnku , zalać wodą , dodać przyprawy i zagotować . Do wrzącego wywaru włożyć umyte mięso i gotować na małym gazie ok 1,5 godziny aż będzie miękkie .
W drugim garnku roztopić masło , dolać 1/2 szklanki wywaru z gotowania mięsa , włożyć mięso i chwilę dusić .
Mięso wkładamy do wrzątku by ściąć natychmiast wierzchnią warstwę i by w trakcie gotowania nie wypłukiwać z mięsa smaku ( jak gotujemy mięso na wywar to robimy odwrotnie bo zależy nam wtedy na wywarze ).
Gotowe mięso podajemy z ziemniakami z wody ( lub pieczywem - jak kto lubi ) polane rosołem z masłem i dodatkowo posypane grubo mielonym pieprzem .Do tego do wyboru musztarda , chrzan , ćwikła .


Ja obok układam wyjęte z wywaru warzywa ( co prawda są wygotowane bo nie wyjmuję ich tylko gotują sie cały czas bo zależy mi również na wywarze - ale za to przechodzą smakiem wołowego rosołu i takie mi po prostu smakują ).


Oprócz tego z reguły robię jeszcze jakąś surówkę np. z kiszonych ogórków .


1 komentarz:

rudakitka pisze...

Ma Pani wspaniałe przepisy na wołowinę, właśnie siedzę i czekam po noc aż moje się ugotuje i będę testować przepisik. Dziękuję serdecznie