sobota, 8 września 2012

Kopytkowe knedle ze śliwkami


Najczęściej robię knedle serowe . Kiedyś wypróbowałam takie w cieście kopytkowym i jestem zadowolona - są mniej słodkie co mnie odpowiada . Mogę je jeść z kwaśną śmietaną zupełnie bez cukru. Dodatkowego smaczku dodaje im szczypta cynamonu.



Czas ;1 godzina

Składniki :
śliwki węgierki ok. 30 dag
1 kg ziemniaków
mąka pszenna ( zwykła)
4 łyżki mąki ziemniaczanej
1 jajko
sól
cynamon
cukier do smaku
kwaśna śmietana
4 łyżki bułki tartej
1/3 kostki masła

Obrać , umyć i ugotować ziemniaki. Przecisnąć je przez praskę do ziemniaków. Ułożyć ziemniaki w misce . Podzielić ciasto na 4części  . Wyjąć 1/4 a w to miejsce wsypać mąkę - wyrównać .Dodać mąkę ziemniaczaną , jajko i szczyptę soli. Wyrobić ciasto .


Śliwki umyć , usunąć pestki - posypać w miseczce cynamonem i szczyptą cukru - wymieszać .


Urywać kawałki ciasta . Wkładać w każdy  połówkę śliwki . Oblepiać dokładnie ciastem .Obtoczyć w mące by się nie kleiły. Ułożyć na posypanej mąka tacce .


Zagotować osoloną wodę. Wkładać knedle na 3 raty. Gotować aż wypłyną .
W czasie kiedy się gotują zrumienić na suchej patelni bułkę tartą. Dodać masło i rozpuścić.
Kluski jak wypłyną wyjmować łyżka cedzakową  i przekładać na patelnię. Delikatnie obtoczyć w maśle z  bułką tartą .


Podawać z kwaśną śmietaną  cukrem* i resztą śliwek pokrojonych .

Zależy jak duże knedle robimy - powinny wyjść z tego 3 średnie porcje .

6 komentarzy:

Monika - Twoja Asystentka pisze...

uwielbiam knedle ze śliwkami, nie lubię z truskawkami a z serem nie jadłam nigdy.
Ze śliwkami muszą być z cynamonem, uwielbiam!!!!
Pozdrawiam ciepło
Monika

whiness pisze...

Przepyszne :)

Unknown pisze...

Mniam, niestety nie mam tu (Szkocja) śliwek węgierek ale spróbuje z innymi, a tak a propo's masz Buniu w zanadrzu przepis na tradycyjne leniwe, co by nie były skomplikowane, bo zawsze mam problem z tym, że strrrrasznie się kleją no i z proporcjami rzecz jasna :) Z góry dziękówka i pozdrawiam ;)

Unknown pisze...

Aleksandra - zobacz mój przepis na ,, Kluski leniwe dla wnuków " tu :

http://kuchniababcigramolki-buni.blogspot.com/2011/11/kluski-leniwe-dla-wnukow.html

alexan123 pisze...

Oooo dzieki Buniu, jutro się za nie zabieram:) Pozdrawiam

Paryżanka pisze...

ja zrobie knedle z pasztetem:)))