środa, 10 października 2012

Sałatka z fasolki, jajek i pyrek


Przyznaję, że pierwszy raz połączyłam składniki bo po prostu zostały z obiadu . Dogotowałam jajka . Pokroiłam- wymieszałam- doprawiłam. I kolacja gotowa . Tak mi się spodobało, że zawsze jak gotuje fasolkę szparagową zastanawiam się czy nie wrzucić do garnka garści więcej i nie zrobić sałatki. Polecam Wszystkim - wystarczy wyrobić sobie odruch i będziemy mieć kolację prawie bez robienia .



Czas : 10- 40  minut

Składniki:

5-10 dag fasolki szparagowej ( garstka świeżej lub tyle samo ugotowanej która pozostała z obiadu )
3 średniej wielkości ziemniaków ( lub odpowiednio tyle samo ugotowanych pozostałych z obiadu )
2 jajka
1/3 szklanki pokrojonego koperku
2 czubate łyżki majonez
3 łyżki oleju z pestek winogron
sól
pieprz mielony

Jeśli nie mamy ugotowanych ziemniaków i fasolki zaczynamy od obrania ziemniaków i oczyszczenia fasolki. Myjemy je. Zalewamy w osobnych garnkach lekko osoloną  wodą ( ziemniaki dzielę na ćwiartki by ugotowały się szybciej ) . Gotujemy do miękkości ( trwa to w obu przypadkach ok. 20 minut). W czasie gdy gotują się warzywa nastawiamy również do ugotowania jajka - gotujemy na twardo- studzimy i obieramy.
Odcedzamy ziemniaki


i fasolkę i studzimy.


Ziemniaki kroimy w dużą kostkę lub łódeczki- fasolkę tniemy na małe kawałki - jajka przekrawamy na ósemki.


Majonez mieszamy z olejem , koprem( trochę zostawiamy do posypania wierzchu sałatki) i doprawiamy solą i pieprzem.
W misce układamy ziemniaki przemieszane z fasolką. Polewamy majonezem , a na wierzchu układamy jajka .


Dekorujemy resztą kopru .

Brak komentarzy: