środa, 23 stycznia 2013

Ziemniaki faszerowane białą kiełbasą


Uwielbiam faszerowane ziemniaki. Jak już pewnie zauważyliście mam już kilka wersji tego dania . Podstawowa to faszerowane grzybami . Na bazie tego przepisu robię danie z tego co akurat mam pod ręką - mięso , papryka i kurki , warzywa . Wszystkie są smaczne . Dziś padło na białą kiełbasę bo i tak miałam obgotowywać białą kiełbaskę do jedzenia na zimno na kolację. Połączyłam jedno gotowanie z drugim ( a z tego wyszło trzecie ) żeby nie marnować czasu.




Czas : 1 godzina

Składniki :

5-6 średnich ziemniaków
1 biała kiełbasa surowa
3 średnia cebulki szalotki ( lub zwykłe cebulki )
1/3 szklanki słodkiej  śmietanki 18 %
1 łyżka masła
3 łyżki oleju z pestek winogron
przyprawa do zup i sosów ( Maggi w płynie)
sól
pieprz mielony
majeranek
1,5 szklanki bulionu warzywnego lub drobiowego ( może być z kostki)

Biała kiełbasę wycisnąć z flaka do miseczki , dodać 2 łyżki wody , łyżkę oleju , szczyptę majeranku i mielonego pieprzu).Masę kiełbasianą dobrze wyrobić.


Ziemniaki obrać . Umyć .  Wydrążyć łyżeczką



( to co wydrążymy odłożyć - przyda się do sosu z zupy  ) środki tak by powstały ,, łódeczki".


W puste miejsca włożyć farsz .

Szalotki pokroić w drobną kostkę.


W garnku o grubym dnie ( ja użyłam patelni Delimano Dry Cooker ) podgrzać resztę oleju i zeszklić na nim szalotki.



Dorzucić połowę wydrążonych z ziemniaków kawałków i chwilę smażyć .Wrzucić listek laurowy. Ułożyć faszerowane ziemniaki 


Podlać bulionem warzywnym i dusić na małym gazie 30 minut.


Płyn powinien odparować o połowę. Dodać masło. 
Dolać śmietankę . Dusić jeszcze 5 minut.
Doprawić sos maggi  .



* Połowę wydrążonych kawałków ziemniaków ugotowałam na wywarze z obgotowywania drugiej białej kiełbasy ( w szklance wody) -razem z kawałkiem pora i listkiem laurowym. Kiełbasę po wyjęciu ostudziłam i zostawiłam na kolację , a zupę zmiksowałam dodając śmietanki .Doprawiłam i podałam do popicia ( Krem ziemniaczany na białej kiełbasie

Brak komentarzy: