środa, 3 kwietnia 2013

Pikantne kotleciki na fasolce


Mięso mielone drobiowe to u mnie żelazny zapas. Mielę sama ( pierś indyka lub kawałki kurczaka - bez skóry).Dzielę na małe porcje i mrożę. Z reguły porcja 20-25 dag starcza mi na zrobienie potem 2 obiadów , ale mniejsze porcyjki też mam ( najwyżej je łączę.)
Dziś miałam ochotę na coś pikantnego . Pomieszałam to co miałam :) . Dołożyłam konserwową fasolkę szparagową i podałam na ryżu. Szybko i smacznie.




Czas : 30 minut

Składniki:

20-25 dag  mielonego z piersi  indyka
1 żółtko
2,5 łyżek bułki tartej ( normalne nie z czubkiem ) *
sól
1/2 łyżeczki sosu sojowego
szczypta pieprzu ziołowego
szczypta curry
szczypta kminku mielonego
mąka do obtoczenia klopsików
liść Kafiru
1 goździk
6 ziaren pieprzu czarnego
3 łyżki oleju z pestek winogron
1/3 szklanki bulionu warzywnego
1 łyżeczka sosu chili słodko-kwaśnego
1/2 łyżeczki pasty z trawy cytrynowej
1 puszka fasolki szparagowej ( cienka) - ok. 400 g

Wyrobić mięso mielone z  sosem sojowym , żółtkiem, bułką tartą, kminkiem, curry, pieprzem ziołowym, szczyptą soli .



Dokładnie wymieszać .


Uformować 6 sztuk kotlecików. Obtoczyć w mące.


Rozgrzać resztę oleju. Wrzucić na olej listek Kafiru, goździk i pieprz ziarnisty.


Usmażyć kotleciki na rumiano.



Podlać bulionem .Wlać sos chili słodko-kwaśny i włożyć pastę z trawy cytrynowej. Zamieszać. Dusić kotlecik pod przykryciem kilka minut obracając w trakcie duszenia.


Kotlety na moment wyjąć z patelni. Włożyć w sos odsączoną fasolkę . Na fasolce ułożyć kotleciki . Przykryć i dusić jeszcze 5 minut na małym gazie pod przykryciem.



Podawać z ryżem na sypko.

Brak komentarzy: