niedziela, 9 czerwca 2013

Tymiankowa brzoskwinia do mięs


Brzoskwinie do mięs robię w różnej formie. Postanowiłam spróbować wersji ziołowej. Potrzebowałam jakiegoś dodatku do polędwicy duszonej w tymianku i wydawało mi się, że słodycz brzoskwini aromatyzowana tymiankiem doskonale się tu sprawdzi. Jakoś tkwił mi w pamięci smak i zapach miodu tymiankowego. Co prawda nie miałam takiego ale miałam za to świeży tymianek i miód.


Czas: 30 minut

Składniki:
1 brzoskwinia ( po pół na porcję)
1/2 szklanki wody
1/4 szklanki miodu
4 młode gałązki tymianku
szczypta pieprzu mielonego

Brzoskwinię zalać wrzątkiem i natychmiast przełożyć do lodowatej wody.


Obrać ze skórki.


Przekroić na pół i usunąć pestkę.


Zagotować wodę z miodem i tymiankiem- ostudzić.



Włożyć połówki brzoskwini  ( jeśli są miękkie )do syropu i zostawić w nim.
Wyjąć łyżką cedzakową .


Układać obok mięsa posypując drobnymi listkami tymianku i szczyptą pieprzu.

* Jeśli brzoskwinia jest z tych jeszcze twardawych to włożyć połówki do syropu- zagotować - wyłączyć i zostawić by syrop przestygł. Sprawdzić czy brzoskwinia jest miękka  , jeśli tak to zostawić w syropie - jeśli jest jeszcze twardawa to doprowadzić do zagotowania ponownie.

** Syrop z aromatyzowania brzoskwini proponuję użyć jako herbatkę brzoskwiniowo -tymiankową. Dolewam po prostu wody , wkładam 2 herbaty w saszetkach ( czarne lub brzoskwiniowe ) i zagotowuję. Ilość wody zależy od tego jak mocny i słodki napar chcemy uzyskać. Przecedzić. Można podawać gorącą lub zimna z kostkami lodu.

Brak komentarzy: