niedziela, 16 czerwca 2013

Tymiankowy ryż na bulionie


Nie pamiętam gdzie wpadł mi w oko pomysł na podobny ryż. Chyba chodziło o kuchnię francuską. Pamiętam , że tam chodziło o ryż ugotowany na sypko, a następnie wymieszany z zeszkloną cebulą i usiekanym tymiankiem. Przerobiłam to na swoją wersję. Muszę przyznać , że pomysł fantastyczny. Podałam do sznycli z kurczaka .



Czas: 30 minut


Składniki:


20 dag ryżu parabolicznego

2 cebule cukrowe ( lub zwykłe białe)

1/6 szklanki oberwanych i przesiekanych listków tymianku

2 łyżki masła

2 łyżki oleju z pestek winogron

3 szklanki bulionu drobiowego lub wywaru warzywnego jak kto woli


Rozgrzać w garnku o grubym dnie olej z masłem. Wrzucić drobno pokrojone cebule i smażyć mieszając aż się zacznie lekko rumienić.



Dodać usiekane listki tymianku . 


Zamieszać. 




Wsypać ryż i mieszając smażyć do lekkiego zeszklenia.



Zalać gorącym bulionem i gotować na małym gazie aż ryż wchłonie cały płyn - trwa to ok. 20 minut.


Po ugotowaniu gdy ryż jest już gotowy wymieszać by był sypki- najlepiej   widelcem .



2 komentarze:

Unknown pisze...

Musi smakować obłędnie:)

Unknown pisze...

Masz rację. Jak dla mnie taki ryż gotowany na bulionie a wcześniej smażony z dodatkami mógłby być sam na obiad.