niedziela, 1 września 2013

Kluski leniwe z otrębami


Delikatne , mięciutkie kluseczki , które można podać na 2 sposoby , a co najważniejsze można ugotować wersję podstawową, a dopiero przy podaniu stołownicy decydują jak je będą jedli .U mnie ma to zasadnicze znaczenie bo ja nie jadam klusek na słodko , a Mama na słono.



Czas : 15 minut

Składniki :

3/4 szklanki białego półtłustego
1 jajko
8 łyżek otrąb pszennych
sól
cukier
cynamon
mąka ziemniaczana do podsypywania
1/3 kostki masła
1/3 szklanki bułki tartej


Nastawić w garnku osoloną 1 płaska łyżeczką soli wodę i doprowadzić do wrzenia.
Ser rozkruszyć. Dodać jajko, otręby i szczyptę soli.
Wyrobić ciasto na kluski.



Blat wysypać mąką ziemniaczaną . Wyłożyć masę na kluski. Uformować wałek. Kroić w kluseczki ( mnie wyszło 25 kluseczek ).



Wrzucać na wrzątek i gotować 2 minuty od wypłynięcia na małym gazie.

Wyjąć łyżką cedzakową na talerz.



Na patelni zrumienić bułkę tartą . Dodać masło i po rozpuszczeniu zmieszać z bułką tartą.



Przełożyć na patelnię kluski i delikatnie obtoczyć w zrumienionej bułce.



Podawać na 2 sposoby wg upodobania :

- posolone ( można podać do tego surówkę)

-posypane cukrem i cynamonem

5 komentarzy:

Unknown pisze...

fajny pomysł:)

lila08 pisze...

wypróbuję,super pomysł :)

Ania pisze...

Uwielbiam leniwe, co prawda w wersji wytrawnej, ale Pani przepis naprawdę zachęca do spróbowania na słodko.

Unknown pisze...

Aniu - alez ja też jadam tylko na słono. W przepisie podane są 2 wersje - na słodko i na wytrawnie. Kluski robi się tak samo, a doprawia dopiero na etapie podawania. Albo z solą , albo z cukrem i cynamonem. Dla tego pokazałam na zdjęciu 2 wersje.

Mary pisze...

Uwielbiam leniwe kluski, też zagoszczą u mnie na talerzu, już jutro, na obiedzie:) U mnie - nieodmiennie na słodko!