poniedziałek, 2 września 2013

Zrazy ze schabu wg Buni


Okazało się, że przegapiłam wstawienie tego przepisu na blog ( spisywałam przepis i robiłam zdjęcia) chyba jeszcze przed powstaniem bloga). Szkoda mi go pominąć.
A jako, że dziś byłam zalatana i obiad był ,, zapasowy" ( tzn. gołąbki , które po prostu rozmroziłam)- nie będę dublować przepisu na gołąbki - za to wstawie ten.

Aromatyczne - o zdecydowanym grzybowym smaku .


Czas : 1,5 godziny

Składniki :

4 grube kotlety z szerokiego schabu
4 paski wędzonego boczku ( grubości ok 1 cm , a długości takiej jak szerokość kotleta po rozklepaniu )
4 paski skórki z razowca
1 średni ogórek kiszony
garść suszonych grzybów ( krojonych -tak ok 10 dużych kapeluszy )
4 płaskie łyżeczki ostrej musztardy
sól
pieprz mielony
papryka mielona słodka
majeranek
1 cebula biała
1 cebula czerwona
1 cebula cukrowa
sos sojowy grzybowy
sos Teriyaki
4 łyżeczki oleju
2 łyżki masła
2 łyżki smalcu
2 szt. ,, Kostka do mięs pieczeniowa ,, ( opcjonalnie -jeśli ktoś nie lubi -nie używa )
3 szklanki wody

Mięso rozklepać tłuczkiem do mięs (przez foliowy woreczek by nie poprzecinać włókien ) na szerokie płaty.

Posmarować olejem i zostawić na 15 minut.

Każdy płat posypać pieprzem , papryka i majerankiem. posmarować musztardą .

Układać na środku każdego płata kawałek boczku, ćwiartkę kiszonego ogórka, pasek cebuli, skórki od chleba , grzybek suszony .

Zwinąć zrazy . Obwiązać nicią  jak roladę .

Posypać  z wierzchu papryka mieloną , majerankiem .Skropić sosem Teriyaki i sosem sojowym .

Na patelni rozgrzać smalec z masłem . Smażyć zrazy na rumiano ze wszystkich stron.

Przełożyć do garnka  razem z tłuszczem od smażenia .

Na patelnię wlać 1 szklankę wody i zagotować .Przelać do garnka z mięsem. Dolać jeszcze 2 szklanki wody.

Dołożyć grzyby suszone, pokrojone w ,, piórka ,, cebule , kostki pieczeniowe. 

Dusić z lekko uchyloną pokrywką 1 godzinę ( lub trochę dłużej tak by sos się zgotował i był gęsty ).

Wyjąć zrazy - usunąć nici - przełożyć mięso z powrotem do garnka , doprawić sos do smaku użytymi przyprawami .

Podawać z kaszą jęczmienną ( gryczaną , ziemniakami ) i surówką z buraczków lub  kiszonych ogórków .

Oczywiście można użyć jednego rodzaju cebuli ale przekonałam się że jak jest jej kilka rodzajów to sos jest smaczniejszy.



To samo dotyczy kostek pieczeniowych .Można zamiast tego sos posolić , użyć innej przyprawy do sosów - ja po prostu tak lubię .

Można do sosu dodać trochę słodkiej śmietanki .Można go ( sos ) dodatkowo zagęścić odrobina mąki - jak kto lubi.



Brak komentarzy: