sobota, 26 października 2013

Jabłkowe kotleciki z kurczaka


Mielone z drobiu są jak dla mnie za suche . Pulpety gotowane mogą być -ale smażonym już coś brakuje . Wg mnie zwyczajnie brak im odrobiny tłuszczyku który tak na prawdę nadaje smaku  bo jest jego nośnikiem. Zrobiłam mielone z udka z odrobiną słoniny .Doprawiłam utartym jabłkiem ( pomysł z kuchni angielskiej - apple sausages - bo jak można robić jabłkowe kiełbaski to czemu nie mielone).
Podałam z makaronem Pantacce ( po naszemu karbowana wstążka ), sosem holenderskim i posypałam szczypiorkiem.



Czas  :30 minut

Składniki :

1 górne udko z kurczaka
3 dag słoniny
1 białko
1/2 bułki kajzerki
sól
pieprz mielony
szczypta Jarzynki ( Vegety lub Kucharka -co tam kto używa )
4 łyżki oleju z pestek winogron do smażenia
1/2 kwaskowatego jabłka
mąka do oprószenia
2 łyżki bułki tartej

Namoczyć kajzerkę w ciepłej wodzie , zostawić na 5 minut i odcisnąć dokładnie.


Obrać mięso kurczaka  od kości - odrzucić skórę, chrząstki , kości. Pokroić  czyste mięso na mniejsze kawałki.


Zmielić mięso z kurczaka razem ze słoniną i odciśniętą bułką w Malakserze ( Rozdrabniaczu , maszynce do mięsa ).
Jabłko obrać, usunąć gniazdo nasienne i utrzeć na dużych oczkach tarki jarzynowej.


Dodać do masy bułkę tartą, białko jajka ( zostało od sosu holenderskiego),jabłko . Doprawić Jarzynką, pieprzem mielonym .
Dokładnie wyrobić.


Mokrymi rękami formować małe kotleciki ( mnie wyszło 8 sztuk) i obtaczać w mące .
Na patelni rozgrzać olej i na gorący kłaść kotleciki. Zrumienić spód - przełożyć drugą stronę .Przykryć , zmniejszyć gaz i dopiekać po 4 minuty z każdej strony na bardzo małym gazie.


Na talerzu układać makaron wymieszany z sosem , na nim kotleciki i posypywać jeszcze porcją szczypioru.

* Ja smażyłam kotlety w Patelni Dry Cooker  ale można na każdej innej którą się da przykryć.

** Przepis na sos holenderski jest przy przepisie Dorsz z sosem holenderskim

1 komentarz:

Żyć nie umierać pisze...

Kurcze, ale super pomysł z tym jabłkiem. A patrząc na zdjęcie aż ślina mi cieknie!
http://zycnieumieracania.blogspot.com/