wtorek, 10 grudnia 2013

Kurczak ,,puchaty,,


Gotowany kurczak to u mnie codzienność. Tak jakoś sie składa , że najczęściej gotuję zupy i wywary na drobiu. Potem zostaje mięso , które przecież jakoś trzeba podać. Potrawki wszelkiego rodzaju już mi się opatrzyły .Chyba przyszła pora na eksperymenty - zamiast bladej potrawki jest rumiany kurczak w cieście.



Czas: 30 minut

Składniki:

2 porcje z ugotowanych udek kurczaka
2 jajka
4 łyżki bułki tartej
4 łyżki mąki
1 łyżeczka vegety ( Jarzynki, Kucharka)
1 łyżeczka papryki mielonej
1/2 łyżeczki pieprzu mielonego
1/3 szklanki oleju słonecznikowego

Z ugotowanych udek wyluzować kości i chrząstki. Usunąć skórki.
Lekko ugnieść mięso tak by skleiło się w całość.
Posypać papryką i pieprzem.


Przygotować ciasto z jajek, mąki, bułki tartej i vegety. Wymieszać .


Mięso obtoczyć w cieście.


Na patelni rozgrzać olej i na gorący kłaść kurczaka. Smażyć na rumiano najpierw spód ( na górę włożyć łyżeczką resztę ciasta ), a następnie górę - ja przewracam dwoma widelcami wygodniej niż łopatką do mięs i nie pryska przy przełożeniu.


Mięso jest w środku wilgotne , nie wysycha - w każdym razie zawsze to jakaś odmiana.

Ja podaję z porcją surówki bez dodatków typu ziemniaki , ryż czy inne bo samo ciasto jest syte i zupełnie wystarczy by się najeść.

1 komentarz:

Żyć nie umierać pisze...

Zaskakujesz mnie tymi przepisami z gotowanego kurczaka, a potem podanego w formie smażonej;) Musze koniecznie wypróbować taki przepisik;)