poniedziałek, 10 lutego 2014

Jabłka z kaszanką na parze


Przepis bierze udział w Konkursie "Smakowita Pajda to kulinarna frajda!" zorganizowanym na blogu  Majanowe pieczenie - sponsorem konkursu jest ZT Kruszwica S.A.


Do tej pory jabłka z kaszanką piekłam w piekarniku .Ostatnio po prostu szkoda mi trzymać włączony piekarnik dla 2 jabłek. Wymyśliłam sobie , że kaszankę podsmażę z cebulką na patelni, włożę w wydrążone jabłka i ugotuję na parze.



Smakowita Pajda zaskoczyła mnie tym jak fantastycznie komponuje się ze smakiem podsmażanej na niej cebulki.



Czas: 30 minut


Składniki:


2 duże jabłka

2 małe kaszanki dobrej jakości( ja użyłam z kaszą gryczaną )

1 duża cebula

2 łyżki Smakowitej Pajdy

pieprz czarny mielony

sól do smaku

majeranek do smaku


Usiekać drobno cebulę i usmażyć na złoto na Smakowitej Pajdzie.



Dołożyć na patelnię obraną z flaczka i pokrojoną w plasterki kaszankę.



Smażyć mieszając. Doprawić do smaku pieprzem i majerankiem ( jeśli trzeba również solą).



Jabłka umyć , ściąć wierzchy i wydrążyć*.



Jabłka napełnić usmażoną kaszanką. Nakłuć kilka razy by nie popękały w trakcie gotowania.



Zawinąć jabłka w folię spożywczą.



Zagotować wodę w dolnym garnku do gotowania na parze.

Jabłka ułożyć w górnym garnku ,przykryć i gotować 10 minut.



Odwinąć i jeść na ciepło ( z pieczywem).


* Z wydrążonych kawałków jabłek można ugotować kompot zalewając je 1,5 szklanki wody, dodając 1 płaską łyżkę cukru, kawałek kory cynamonu i goździk.


1 komentarz:

Unknown pisze...

ciekawy pomysł:)