poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Wielkanocne jajeczka na kolorowo


Jakoś zawsze mi się tak składa , że przygotowując potrawy na Wielkanocny stół mam nadplanowe jajka , a w zasadzie albo ich same białka albo żółtka.  I nie chodzi mi o surowe jajka bo z tym nie ma problemu - ostatecznie można zamrozić , ale ugotowane na twardo. A to mi pokruszy się jako które przygotowuję do barszczu , a to nie tak ukroi te które chce podać w majonezie. W tym roku powodem ,,bałaganu,, w żółtkach i białkach był ,,Pikantny mazurek,,. Robiłam go pierwszy raz i zupełnie nie umiałam przewidzieć ile jajek na twardo będzie mi potrzeba. Część została ( w większości białka) więc zagospodarowałam jedną z wersji  świątecznych jajek w majonezie ( no może z tym majonezem to przesada tu go za dużo nie ma).



Czas: 10 minut

Składniki:

4 jajka
1 łyżeczka kwaśnej śmietany
1 łyżeczka majonezu
2 łyżeczki czarnego kawioru
2 łyżeczki czerwonego kawioru lub wiórek z mintaja czy łososia
pieprz kolorowy grubo mielony - szczypta
sól -szczypta do smaku
koperek do dekoracji
listki natki pietruszki do dekoracji

Ugotować jajka na twardo- błyskawicznie zalać zimną wodą - ostudzić.
Obrać. Przekroić na połówki.


Podzielić na białka i żółtka. Odłożyć 6 połówek białek, a 2 bardzo drobno usiekać i wymieszać ze śmietaną. Lekko posolić.


Utrzeć żółtka z majonezem i szczyptą soli.


Na 2 małych talerzykach ułożyć po połowie roztartych ze śmietaną białek.


Pozostałe połówki białek ( 6 sztuk) wypełnić :
-2 kulkami z utartych  żółtek
-2 czarnym kawiorem
-2 czerwonym kawiorem


Udekorować koperkiem i listkami natki pietruszki. Dwie z żółtkami posypać grubo zmielonym kolorowym pieprzem.

Brak komentarzy: