czwartek, 8 maja 2014

Roladka z kurczaka z botwinką


Odłożyłam największe liście z pęczka botwinki jak gotowałam zupę (Rosołowa botwinka ze szczyptą sumaku ) by je wykorzystać w innej potrawie. W zasadzie to planowałam coś innego , coś w rodzaju polskiego sushi ale wyszło inaczej. Czas mijał a ja bałam się żeby mi nie zwiędły więc wymyśliłam sobie taką roladkę.



Czas: 45 minut

Składniki:

pojedyncza pierś z kurczaka *
liście botwinki ( na jedną roladkę ok. 10-15 sztuk )
sól do smaku
pieprz mielony do smaku
maggi w płynie do smaku

Mięso rozklepać jak na sznycel. Wyrównać brzegi odcinając nierówności.


Odcięte kawałki mięsa zmielić w Rozdrabniaczu.


Doprawić mięso maggi , solą i pieprzem.
Rozklepaną pierś posolić i posypać pieprzem.
Rozsmarować na niej mielone mięso.


Zwinąć roladę.


Umyć i osuszyć liście botwiny. Oderwać ogonki.
Ułożyć liście botwiny jeden obok drugiego tak by zachodząc na siebie tworzyły jednolitą warstwę na filii spożywczej.


Na liściach położyć zawiniętą roladkę z miąsa.
Szczelnie zawinąć pomagając sobie folią tak by liście stanowiły wierzchnią warstwę zawiniątka. Zakręcić szczelnie folię .


Ułożyć w górnej części garnka do gotowania na parze  .
Gotować  na parze 20 minut.


Wyjąć , rozwinąć i pokroić w plastry.


Podawać z ziemniakami z wody posypanymi koprem , polaną zrumienionym masłem.

* Zależnie od stołowników robimy jedną lub dwie roladki, mniejsze lub większe.

** Zdumiona jestem smakiem roladki . Doprawiłam mięso tylko solą i pieprzem . Okazało się , że botwinka zachowała się jak przyprawa .Mięso jest soczyste i może być podawane zarówno na ciepło jak i na zimno.

1 komentarz:

Unknown pisze...

świetnie wygląda, super przepis:)