czwartek, 8 maja 2014

Placek jogurtowy z rabarbarem wg Buni


Znowu wychodzi na to , że zostałam zmuszona do pieczenia ciasta choć tego nie lubię. A to wszystko przez rabarbar. Mieć go w domu i nie ugotować kompotu albo nie upiec placka z rabarbarem to wg mojej Mamy zbrodnia . A , że ciasto jogurtowe nie jest specjalnie trudne to dałam się ubłagać.



Czas : 1 godzina

Składniki:

2,5 średniej  laski rabarbaru
2,5 szklanki ( po 200 ml ) mąki pszennej ( typ 500 )
1 jogurt ( 330 ml  naturalny - gęsty )
 1½ łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki  oleju z pestek winogron
1/2  szklanki  cukru
szczypta soli
 3 jajka ( duże )
1/2 laski wanilii
masło do posmarowania blaszki
bułka tarta do wysypania blaszki

Umyć i osuszyć rabarbar. Odciąć zdrewniałe końcówki , usunąć grubszą skórkę i pokroić rabarbar na kawałki.


Jajka zmieszać  z cukrem i szczyptą soli .


Do jajek dodać olej i jogurt- wymieszać.


Rozciąć laskę wanilii ( połowę ) i zeskrobać  miąższ ( to co zostanie połamać i zasypać cukrem z słoiczku będzie naturalny cukier waniliowy) - wrzucić do ciasta.
Etapami dodawać mąkę i delikatnie wmieszać ją w ciasto.


Wysmarować blaszkę masłem i wysypać bułką tartą.


Wlać ciasto.
Wrzucić na ciasto pokrojony rabarbar lekko go naciskając by zagłębił się w cieście.


Rozgrzać piekarnik do 180 *C i piec ciasto ok. 30 minut ( trzeba sprawdzić patyczkiem do ciasta ) - ja piekłam w blaszce  20 x 30 cm .


Początkowo w ciastach z olejem przeszkadzało mi , że są tak jakby miały zakalec ale potem przyzwyczaiłam się. Tym którzy lubią słodkie ciasta podpowiadam , że można zwiększyć ilość cukru bo rabarbar jest kwaśny.

1 komentarz:

Unknown pisze...

ciasto jogurtowe jest bardzo smaczne rabarbarem musi świetnie smakować:)