środa, 7 maja 2014

Udko z kurczaka otulone papryką


Lubię ,, zwariowane ,, gotowanie. Planuję jedno- potem robie drugie. Wyjęłam górne udka by je udusić z młodą kapustką. Potem okazało się, że kapusty jest więcej niż mi się wydawało i w dodatku zrobiłam ja z koprem  zakwaszaną rabarbarem . Starczyło podać ja z ziemniaczkami z wody . No ale udka już były ,, na wolności". Musiałam coś zrobić . Natarłam solą i mieloną papryką , a potem pozbierałam wszelkie rodzaje papryki jakie miałam pod ręką słusznie przypuszczając , że się uzupełnią smakowo.



Czas: 45 minut

Składniki:

2 górne kawałki z ćwiartek kurczaka
szczypta słodkiej mielonej papryki
szczypta ostrej mielonej papryki
1/2 łyżki płatków z papryki ( płaskiej)
1 łyżka pasków papryki marynowanej
1/6 świeżej papryki czerwonej
szczypta soli do smaku
szczypta cukru do smaku
2 łyżki oleju z pestek winogron
1 szklanka wody
tymianek świeży kilka gałązek

Umyte i osuszone udka z kurczaka posolić i posypać mieloną papryką słodką i ostrą. Delikatnie wetrzeć przyprawy w mięso i odłożyć na 15 minut.
Pokroić w paski świeżą paprykę.


W garnku o grubym dnie rozgrzać olej i obsmażyć kurczaka z obu stron.
Dorzucić płatki paprykowe , świeżą paprykę i konserwową paprykę.


Zalać woda .Przykryć i dusić ok. 30 minut uważając by sos za mocno nie odparował.


Gdy kurczak jest już miękki doprawić sos cukrem , wrzucić gałązkę tymianku , przykryć i chwilę dusić.


Podawać z kleistym ryżem i neutralną smakowo surówką ( sałata z podstawowym dresingiem, ogórki pokrojone na paski i tylko posolone itp.).

1 komentarz:

Żyć nie umierać pisze...

Oj zjadłabym sobie teraz takie smakowitości:)