poniedziałek, 27 października 2014

Fasolowa z kulkami z białej kiełbasy

Zupa z cyklu gotuję z tego co mam. Puszki z wszelkiego rodzaju fasolkami w sosie własnym lub pomidorowym mam w domu zawsze .Przydają się gdy chcę zrobić coś na szybko. A to błyskawiczną fasolkę po bretońsku ( bo w lodówce jest kawałek kiełbasy), albo jakąś sałatkę bo z obiadu został ziemniak . A jak zostanie mi trochę jakiegoś wywaru to robię zupę w różnych wersjach. Dziś zrobiłam taką wzbogaconą pulpecikami z białej kiełbasy.




Czas: 40 minut

Składniki:

1 szklanka wywaru ( u mnie pogotowaniu pulpetów , ale może być drobiowy, warzywny
                                      lub inny na mięsie )
1 puszka fasoli w zalewie ( miałam mieszankę 4 rodzajów- jaś , biała drobna, ciecierzyca,
                                                  czerwona kidney )
1 biała kiełbasa surowa
2 średnie ziemniaki
1/4 średniej marchewki
2 płaskie łyżeczki majeranku
3 łyżki usiekanej natki pietruszki
pieprz do smaku
sól do smaku
maggi w płynie do smaku

W garnku połączyć wywar z fasolą ( razem z zalewą ).
Ziemniaki i marchewkę obrać.
Ziemniaki pokroić w kostkę , a marchew utrzeć na dużych oczkach tarki jarzynowej.
Wrzucić o garnka. Zagotować.
Z białej kiełbasy zdjąć skórkę , a farsz podzielić na ok. 30 kulek i wrzucić na wrzątek. Dodać majeranek.
Zmniejszyć gaz i gotować 30 minut.
Doprawić do smaku .

Podawać posypaną usiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy: