sobota, 22 czerwca 2013

Kalarepki nadziewane ( mocno koperkowe )


Podobają mi się duże kalarepy , które od jakiegoś czasu są w sprzedaży. Mimo swojej wielkości  nie są łykowate - wręcz przeciwnie. Farsz jest w zasadzie tradycyjny taki jak do gołąbków czy innych faszerowanych warzyw. Zmieniłam sos do nich. Z reguły to co wydrążyłam z kalarepek mroziłam by potem wykorzystać do zupy jarzynowej. W tej wersji gotuję obok kalarepy , miksuję i robię na tej bazie sos koperkowy.




Czas : 1 godzina


Składniki :


2  duże kalarepy

10 dag chudego mięsa wieprzowego ( użyłam kawałek polędwicy , ale może być od szynki)

1/2 szklanki ugotowanego ryżu

1 cebula

2 listki świeżych  listków tymianku

1/2 pęczka pokrojonego koperku

2 łyżki oleju

maggi w płynie

pieprz mielony

sól

2 łyżki masła

1 pełna łyżka mąki

3 szklanki wywaru warzywnego


Mięso  pokroić


zmiksować w malakserze ( Rozdrabniaczu).



Pokroić bardzo drobno i usmażyć na  złoto cebulę ( na oleju) .

Wymieszać mięso , ryż , cebulę, pokrojony drobno tymianek i 2 łyżki koperku. Doprawić do smaku solą , pieprzem i maggi.


Podzielić na 2 porcje.

Z umytych kalarepek ściąć twardszy spód i ,, zdrewniałe" boki. Odciąć górę na wysokości 3/4 wysokości kalarepki.



Wydrążyć  miąższ ze środka  pozostawiając brzegi grubości ok. 0,5 cm .



Wypełnić kalarepki farszem.



Ułożyć w garnku .Wsypać obok wydrążony z  kalarepek miąższ pokrojony drobno. Położyć też odcięte wierzch kalarepek.

Zalać wodą .Dodać szczyptę soli i gotować ok. 30  minut od zagotowania aż kalarepy będą miękkie( to zależy jak duże są kalarepy- mniejsze będą dobre po 25 minutach , na duże trzeba będzie 40 minut).



Wyjąć ostrożnie kalarepy.



Do sosu wsypać 3/4 kopru który został.


Sos zmiksować w malakserze .Dodać masło. Podgrzewać aż sie rozpuścić. Zmieszać mąkę z odrobiną zimnej wody i wlać do sosu. Zagotować mieszając by zgęstniał. Zagotować. Doprawić  do smaku.



Podawać posypane resztą kopru.


* Podaję składniki na 2 duże kalarepki

2 komentarze:

Unknown pisze...

świetny pomysł na obiad, tez czasem takie robię kalarepki tylko z trochę innym farszem:)

Unknown pisze...

Farsz trochę przypadkowy- obcięłam od polędwicy wieprzowej końcówkę jak przygotowywałam , a ryż mi został od ,, tajszczyzny".Robię różne farsze do warzyw faszerowanych tak jak i do gołąbków.