piątek, 7 czerwca 2013

Kotlety rybne z tymiankiem



Nie wiem jak to się stało, że nigdy nie zestawiłam tymianku z rybą ? Jakoś nie zastanawiałam sie nad tym czy pasują do siebie .Dopiero przypadek jak zwykle zadecydował o użyciu go ( tymianku). Po prostu podlewałam zioła chwilę przed wyrobieniem masy na kotlety i zapachniał mi. A , że u mnie od pomysłu do realizacji długo nie trzeba to mam tymiankowe kotlety.



Czas : 30 minut

Składniki :

1 szklanka puree ziemniaczanego
20 dag filetu rybnego bez skóry i ości ( płat )
6 łyżek pokrojonego świeżego tymianku
1 cebula
1 jajko
1/2 średniej bułki
sól
pieprz mielony
mąka
olej z pestek winogron  do smażenia


Filet rybny rozmrozić i dobrze osuszyć .



Pokroić i zmiksować z pokrojoną w kostkę bułką.



Cebulę usiekać drobno i rumienić na 2 łyżkach oleju .



Pokroić drobno tymianek.


Zmieszać puree ziemniaczane z jajkiem, rybą, cebulą, usiekanym tymiankiem. Doprawić szczyptą soli i pieprzu .


Podzielić masę na kotlety (mnie wyszło 8 małych kotletów) ,a potem panierować w mące.


Usmażyć na rumiano na gorącym oleju ( smażę początkowo na dużym płomieniu by zrobiła się rumiana skórka - przewracam na drugą stronę za pomocą 2 widelców - znów ma się zrumienić - zmniejszam gaz na mały i dosmażam tak by ryba na pewno nie była surowa *



Podałam z zestawem surówek ( sałata , pomidorki koktajlowe, ogórek ) polanych prostym dresingiem z oleju słonecznikowego, soku z cytryny, tymianku , szczypty soli, cukru i pieprzu.

* Najlepiej usmażyć kotlety wcześniej - zdjąć z patelni i zostawić by odpoczęły , a potem przed podaniem podgrzać na małym gazie -wtedy nie są przypalone i mamy pewność, że kotlety z środku na pewno są dobrze usmażone.

1 komentarz:

Unknown pisze...

kiedyś jadłam halibuta z grilla co był robiony w folii..i właśnie napchano do niego tymianku i koperku....miód!
a przepis wykorzystam tylko bez ziemniaków..;)